Τετάρτη 29 Μαΐου 2013

Η Eλληνίδα αντιδήμαρχος της Βιέννης περιγράφει το όνειρό της για τη Θεσσαλονίκη.


Το πώς η Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να ακολουθήσει το πρότυπο της Βιέννης - της πόλης που έχει αναδειχθεί με την υψηλότερη ποιότητα ζωής στην Ευρώπη - εξήγησε η ελληνικής καταγωγής αντιδήμαρχος της αυστριακής πρωτεύουσας Μαρία Βασιλάκου.


Η Μαρία Βασιλάκου συμμετείχε  σε ανοιχτή συζήτηση που διοργανώθηκε από το Δίκτυο Ελληνικών Πράσινων Πόλεων και το Ιδρυμα Χάινριχ Μπελ στη Θεσσαλονίκη.

Οπως γράφει το AΠΕ - ΜΠΕ η Μαρία Βασιλάκου οραματίζεται μια Θεσσαλονίκη με πεζοδρομημένη την παραλιακή λεωφόρο, με ενιαίους χώρους πρασίνου και με την πλειονότητα των κατοίκων της να χρησιμοποιεί για τις μετακινήσεις του τα μέσα μαζικής μεταφοράς και το ποδήλατο.

«Αν και στη Θεσσαλονίκη παρατήρησα πολλές βελτιώσεις τα τελευταία χρόνια, εντούτοις το κυκλοφοριακό πρόβλημα παραμένει έντονο. Αντίθετα, στη Βιέννη, το 39% των καθημερινών μετακινήσεων γίνεται με μέσα μαζικής μεταφοράς και το 7% με ποδήλατο, μέσο που μπορεί άνετα να "υιοθετηθεί" σε μια φοιτητούπολη, όπως η Θεσσαλονίκη» δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο η Μαρία Βασιλάκου.

Άλλωστε, το έντονο κυκλοφοριακό συμβάλλει, όπως υποστηρίζει, στην υποβάθμιση της ποιότητας ζωής και γι΄αυτό θα πρέπει η πολιτεία να υποστηρίζει τις μετακινήσεις με μέσα μαζικής μεταφοράς.

«Για παράδειγμα, στη Βιέννη, όπου όμως υπάρχει μετρό και τραμ, η ετήσια κάρτα απεριόριστων διαδρομών για όλα τα μέσα στοιχίζει 365 ευρώ, δηλαδή ένα ευρώ την μέρα» εξήγησε η αντιδήμαρχος της Βιέννης, σημειώνοντας ότι η μείωση της τιμής της κάρτας ανέβασε κατά 2%, σε δύο χρόνια, το ποσοστό χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και μείωσε κατά 100.000 τον αριθμό των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούνταν για τις καθημερινές μετακινήσεις.

«Επιπλέον, η Θεσσαλονίκη έχει μια πανέμορφη προκυμαία και θα ήταν υπέροχο να μπορούσε να γίνει πεζόδρομος ώστε να απολαμβάνουν όλοι τη θέα στη θάλασσα χωρίς να παρεμβάλλονται αυτοκίνητα. Αυτό θα ήταν ένα ενδιαφέρον όραμα για την πόλη» τόνισε η Μαρία Βασιλάκου.

Η ίδια επεσήμανε τη σημασία του αστικού πρασίνου για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων μιας μεγαλούπολης και, κυρίως, των ενιαίων χώρων  πρασίνου γιατί «είναι βασικό να μην χρειάζεται ο πεζός να διασχίσει δρόμο».

«Οι ελεύθεροι αστικοί χώροι πρέπει να είναι συνδεδεμένοι είτε με δρομάκια, είτε με πεζόδρομους και όχι αποκομμένοι, προκειμένου να ωθούν στην πεζή μετακίνηση, συντελώντας στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής, αλλά και της ασφάλειας» τόνισε.

Η Μαρία Βασιλάκου αποκάλυψε επίσης ότι «η Βιέννη καλύπτει το 100% των αναγκών της σε ντομάτες, αγγούρια και πιπεριές από καλλιέργειες που βρίσκονται ενταγμένες μέσα στην πόλη και όχι έξω απ΄ αυτήν, στα περίχωρα».

Σημαντικό κεφάλαιο για τις «πράσινες» πόλεις είναι προσέθεσε η Μαρία Βασιλάκου «η διαχείριση των απορριμμάτων και η "στροφή" στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ειδικά της ηλιακής, που ειδικά στην Ελλάδα, όπου ξοδεύονται δισεκατομμύρια στις εισαγωγές πετρελαίου, θα μπορούσε να συντελέσει στην κάλυψη μέρους των ενεργειακών της αναγκών» όπως είπε.

Αναφερόμενη σε φαινόμενα ρατσισμού στην Αυστρία, η Μαρία Βασιλάκου, η οποία ζει στην χώρα τα τελευταία 27 χρόνια, τόνισε ότι οι νεότερες γενιές δείχνουν να τον ξεπερνούν, αδιαφορώντας για την καταγωγή των συμπολιτών τους. Σχολιάζοντας δε την πρόσφατη «Γιορτή της χαράς», που έγινε στην κεντρική Πλατεία των Ηρώων, στη Βιέννη, για τον εορτασμό της επετείου από τη συντριβή της ναζιστικής Γερμανίας και την απελευθέρωση της Ευρώπης από το ναζισμό, με το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, τόνισε ότι «ανακτήθηκε από τους δημοκράτες μια ιστορικής σημασίας πλατεία».

«Μέχρι πέρυσι, ακροδεξιές δυνάμεις πήγαιναν και κλαψούριζαν για το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου αλλά φέτος, για πρώτη φορά, την κάναμε δικιά μας» τόνισε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου