Δευτέρα 27 Αυγούστου 2012

Η θηλειά της ανεργίας σφίγγει ολοένα και περισσότερο την Πρέβεζα


Η θηλιά της ανεργίας σφίγγει ολοένα και περισσότερο στην Πρέβεζα, απειλώντας την κοινωνική συνοχή της. Πάνω από 25% υπολογίζει το ποσοστό των ανέργων στον δήμο του ο δήμαρχος Πρέβεζας Χρήστος Μπαΐλης, τονίζοντας ότι η ανεργία αποτελεί το σοβαρότερο πρόβλημα της περιοχής.

«Εχουμε οικογένειες με δύο και τρία άτομα άνεργα» δηλώνει χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι η κατάσταση χειροτερεύει στις νεότερες ηλικίες. Ετσι, αρκετοί νέοι από την Πρέβεζα είτε έχουν φύγει ήδη στο εξωτερικό είτε σκέπτονται πλέον τη μετανάστευση ως λύση εργασιακής εξασφάλισης.

«Οι πατεράδες μας έφευγαν έξω για εργάτες, τώρα φεύγουν τα καλά μυαλά και αυτό θα το πληρώσουμε αργότερα» επισημαίνει ο δήμαρχος Πρέβεζας. Από την πλευρά του ο δήμος δεν έχει και πολλές δυνατότητες για τον περιορισμό της ανεργίας. Στηρίζει επιχειρηματικές προσπάθειες που προσθέτουν θέσεις εργασίας και επιχειρεί να βελτιώσει τις συνθήκες για αύξηση της απασχόλησης.

Ενας τομέας που αφήνει αναπτυξιακές ελπίδες είναι ο τουρισμός. Το τουριστικό προϊόν της περιοχής είναι ελκυστικό και τα περιθώρια περαιτέρω αξιοποίησής του παραμένουν μεγάλα. Στην κατεύθυνση αυτή καταβάλλεται προσπάθεια ανάδειξης των σπάνιων αρχαιολογικών χώρων (αρχαία Νικόπολη, Κασσιόπη κ.λπ.) και προωθούνται κρίσιμα έργα υποδομής στις θαυμάσιες παραλιακές περιοχές (Κανάλι, Καστροσυκιά, Βράχος, Λυγιά κ.ά.).

Ο δήμαρχος Χρήστος Μπαΐλης εκφράζει την πεποίθησή του ότι τον τουρισμό θα βοηθήσει τα μέγιστα η δημιουργία μαρίνας στο λιμάνι της Πρέβεζας. Το έργο δημοπρατήθηκε, αλλά ακόμη δεν έχει ξεκινήσει. Ετσι σήμερα χρησιμοποιείται μόνο το εμπορικό τμήμα του λιμανιού. Ενα άλλο στρατηγικό «όπλο» της Πρέβεζας, το οποίο επίσης δεν αξιοποιείται σε ικανοποιητικό βαθμό, είναι το αεροδρόμιο του Ακτίου, που μπορεί να προσφέρει αεροπορική σύνδεση σε τρεις νομούς (Πρέβεζας, Λευκάδας, Αιτωλοακαρνανίας). 

Στο πλαίσιο των περικοπών η AEGEAN και η Ολυμπιακή σταμάτησαν τις πτήσεις γραμμής από και προς το Ακτιο, που πλέον εξυπηρετεί μόνο τσάρτερ του εξωτερικού. Στον αντίποδα, προχωράει -πράγμα σπάνιο στις μέρες μας- η κατασκευή της οδού Ακτίου - Αμφιλοχίας, που θα συνδέει την Πρέβεζα και με την Ιόνια οδό, όταν βεβαίως αυτή διαμορφωθεί. Ο κ. Μπαΐλης θεωρεί ιδιαίτερα σημαντική και τη σύνδεση της περιοχής με την Εγνατία οδό, εκτιμώντας ότι έτσι θα ενισχυθούν οι σχέσεις της Πρέβεζας σε εμπορικό και τουριστικό επίπεδο με την Βόρεια Ελλάδα.

Ο δήμαρχος Πρέβεζας εναποθέτει αρκετές ελπίδες και στον πρωτογενή τομέα, αναφερόμενος χαρακτηριστικά στις ποιοτικές ποικιλίες κηπευτικών, που ευνοούνται από το κλίμα, αλλά και από αξιόλογα αρδευτικά έργα.

Ταυτόχρονα, δυναμική παρουσιάζει ο κλάδος της αλιείας, με τον Χρήστο Μπαΐλη να χαρακτηρίζει τον Αμβρακικό κόλπο «ένα θαύμα της φύσης, ένα τεράστιο φυσικό ιχθυοτροφείο, που μπορεί να καλύψει με αλιεύματα όλη την Ελλάδα». Σήμερα στον Αμβρακικό εκτός από την αλιεία (η τσιπούρα, η γαρίδα και η κουτσομούρα θεωρούνται εξαιρετικές) λειτουργούν και μονάδες ιχθυοκαλλιεργειών, με εξαγωγικό χαρακτήρα.

Ωστόσο ο συνομιλητής μας δεν παραλείπει να υπογραμμίσει τη σημασία πραγματοποίησης δράσεων και έργων -όπως αυτό της αποχέτευσης, βιολογικού καθαρισμού που εκτελείται στον παλιό δήμο Λούρου- προστασίας του Αμβρακικού από τη συνεχιζόμενη μόλυνση.

www.dimokratianews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου