Πέμπτη 26 Ιουλίου 2012

Άκρως ενδιαφέρον το Σεμινάριο με θέμα «Οι προοπτικές των επιχειρήσεων αγροτικών προϊόντων και τροφίμων» που διοργάνωσε το ΤΕΙ Ηπείρου στην Άρτα.


"Αειφορική Γεωργία & Τεχνολογίες Αιχμής για τον Αγροδιατροφικό τομέα" 


Ένα πολύ ενδιαφέρον σεμινάριο συγκριτικής αξιολόγησης με θέμα «Οι προοπτικές των επιχειρήσεων αγροτικών προϊόντων και τροφίμων» οργανώθηκε από το Εργαστήριο Γνώσης & Ευφυούς Πληροφορικής του ΤΕΙ Ηπείρου την Τρίτη, 24 Ιουλίου 2012 στα πλαίσια του συγχρηματοδοτούμενου από το Πρόγραμμα ΕΛΛΑΔΑ-ΙΤΑΛΙΑ 2007-2013 Έργου INNOVA - Διεθνές Κέντρο Εφαρμοσμένης Γνώσης για την Καινοτομία στις Μεσογειακές Χώρες.

Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στο Επιμελητήριο Άρτας με τη συμμετοχή μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας της Περιφέρειας Ηπείρου (ΤΕΙ Ηπείρου) και Δυτικής Ελλάδας (ΤΕΙ Μεσολογγίου, Πανεπιστήμιο Πατρών), εκπροσώπων του επιχειρηματικού κόσμου και του δημόσιου τομέα της Περιφέρειάς μας, ελευθέρων επαγγελματιών, ερευνητών, νέων πτυχιούχων και φοιτητών.
Οι ομιλητές παρουσίασαν στο κοινό εξελίξεις και νέες προσεγγίσεις στο χώρο της Αειφορικής Γεωργίας, των Τεχνολογιών Αιχμής που βρίσκονται στην υπηρεσία του αγροδιατροφικού τομέα, στο χώρο του marketing, για να αποδείξουν ότι οι ευκαιρίες για καινοτόμες επιχειρηματικές δράσεις και βιώσιμη ανάπτυξη στη βιομηχανία αγροτικών προϊόντων και τροφίμων είναι πολλές, αλλά παραμένουν σε μεγάλο βαθμό ανεκμετάλλευτες, καθώς ο επιχειρηματικός κόσμος της υπαίθρου δεν έχει εξοικειωθεί ακόμη με την αξιοποίησή τους.
Πιο αναλυτικά:
Στο πέρασμα από την αειφορική γεωργία στα αειφορικά συστήματα τροφίμων αναφέρθηκε εκτενώς ο Καθηγητής Σωτήριος Κανδρέλης, Αναπληρωτής Πρόεδρος του νεοεκλεγέντος Συμβουλίου του ΤΕΙ Ηπείρου, ο οποίος, μεταξύ άλλων, επεσήμανε ότι «η γεωργία αποτελεί σε μεγάλο βαθμό μια οικονομική δραστηριότητα.
Η γεωργική επιχείρηση που δεν θα είναι οικονομικά βιώσιμη, δεν θα υπάρχει για πολύ. Όμως, εάν οι οικονομικοί παράγοντες παραμείνουν τα πιο σημαντικά κριτήρια για τον καθορισμό του τι παράγεται και πώς αυτό παράγεται, η γεωργία δεν θα μπορέσει ποτέ να καταστεί αειφόρος».
Στην ιδιαίτερα διαφωτιστική παρουσίασή της, η κα Α. Λιόπα-Τσακαλίδη, Επικ. Καθηγήτρια & Προϊσταμένη του Τμ. Μηχανολογίας & Υδάτινων Πόρων του ΤΕΙ Μεσολογγίου, τόνισε ότι «το μέλλον της αγροτικής παραγωγής είναι σήμερα συνδεδεμένο με τη γνώση, την επιχειρηματικότητα, την παραγωγή προϊόντων που να ικανοποιούν τις ανάγκες των καταναλωτών. Η δημιουργία νέων επιχειρηματικών δράσεων στον τομέα της αγροτικής παραγωγής περιέχουν σήμερα τις έννοιες της Δημιουργικότητας, της Καινοτομίας και της Επιχειρηματικότητας. Κάθε αγροτική εκμετάλλευση σήμερα είναι μια επιχείρηση, όπου ο αγρότης είναι επιχειρηματίας» και ως επιχειρηματίας οφείλει να αξιοποιεί τα αποτελέσματα της εφαρμοσμένης έρευνας και όλες τις διαθέσιμες πρωτοπόρες μεθόδους για την προώθηση και την πώληση των προϊόντων του (αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, ηλεκτρονικό εμπόριο, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κοκ).

Δύο είναι οι βασικές φιλοσοφίες που στηρίζουν τη νέα κουλτούρα της υπαίθρου, επεσήμανε ο Δρ. Παντελής Μπαρούχας, Καθηγητής Εφαρμογών στη Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας του ΤΕΙ Μεσολογγίου. Η αειφορική γεωργία, η οποία γενικά χαρακτηρίζεται ως η οικολογικά υγιής γεωργία, η οικονομικά βιώσιμη, η κοινωνικά δίκαιη και ανθρώπινη και το γεγονός ότι η γεωργία εξελίσσεται και προϋποθέτει τεχνογνωσία, χρήση νέων τεχνολογιών, αλλαγή του τρόπου σκέψης και αλλαγή των κανόνων συμπεριφοράς απέναντι στη φύση. Μιλώντας, στη συνέχεια, με συγκεκριμένα παραδείγματα, ο Δρ. Μπαρούχας απέδειξε ότι η επιστημονική υποστήριξη των αγροτών μπορεί να συμβάλει στην αύξηση του συνολικού καθαρού οφέλους για τον αγρότη. 
Στη συνέχεια, ο Δρ. Σταύρος Κολιός, ερευνητής - συνεργάτης του ΤΕΙ Ηπείρου, ανέδειξε με την ομιλία του το ρόλο των Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών στις επιχειρήσεις αγροτικών προϊόντων και τροφίμων με έμφαση στις πολυδιάστατες δυνατότητες και τις καινοτόμες εφαρμογές τους. Μεταξύ άλλων χαρακτηριστικά ανέφερε ότι: «Οι σύγχρονες επιχειρήσεις αγροτικών προϊόντων και τροφίμων που θέλουν να σέβονται τον εαυτό τους οφείλουν να γνωρίζουν, όσον αφορά στα προϊόντα και τις πρώτες ύλες, πού βρίσκεται τι και πού χρησιμοποιείται τι σε ολόκληρη τη γραμμή παραγωγής, από το χωράφι στο ράφι. Ο πιο εύκολος και ακριβής τρόπος για να το πετύχουν αυτό είναι κάνοντας χρήση των Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών, τα οποία θα πρέπει να παρέχονται από τις δημόσιες και Περιφερειακές Αρχές».
Η συμπεριφορά, οι ανάγκες και οι απαιτήσεις του σύγχρονου καταναλωτή από την αγορά των προϊόντων διατροφής, καθώς και οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης και η αλλαγή που αυτή επέφερε στη συμπεριφορά του έλληνα καταναλωτή συγκεκριμένα, αποτελούν ιδιαίτερα καθοριστικές παραμέτρους που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τόσο κατά το στάδιο της παραγωγής όσο και της προώθησης των αγροτικών προϊόντων, υπογράμμισε ο κ. Δημήτριος Μαρέτας, MSc Agricultural Economics & Food Marketing.
Υπερθεματίζοντας η Δρ Ιωάννα Γιαννούκου, Σύμβουλος Επιχειρήσεων & Ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο Πατρών, έκανε μια πιο εξειδικευμένη προσέγγιση σε θέματα που αφορούν το μάρκετινγκ των βιολογικών προϊόντων και τη στάση και συμπεριφορά των καταναλωτών απέναντι σε αυτά, ξεκινώντας με την παρατήρηση ότι «η βιολογική γεωργία δεν είναι απλά μια νέα δραστηριότητα, αλλά μια διαφορετική φιλοσοφία παραγωγής, η οποία απευθύνεται σε όσους "αισθάνονται" τη φύση, κατανοούν τις ανάγκες της και έχουν την ευαισθησία να παράγουν χωρίς να την εξαντλούν».
Κλείνοντας τον κύκλο των παρουσιάσεων, ο κ. Χρήστος Κατσάνος, Εκτελεστικός Διευθυντής της εταιρείας DKG Group, με την εντυπωσιακή παρουσίασή του έκανε κατανοητό ότι η καινοτόμος σκέψη όσον αφορά στην υιοθέτηση, καλλιέργεια και προώθηση ενός αγροτικού προϊόντος, όσο απλή και αν φαίνεται, αν ποτέ πριν δεν έγινε πράξη, μπορεί να οδηγήσει στην καθιέρωση ενός προϊόντος στην αγορά με το μεγαλύτερο δυνατό όφελος για τον παραγωγό του. Παρουσίασε επιτυχημένα παραδείγματα καινοτόμων αγροτικών προϊόντων που καλλιεργούν έλληνες αγρότες και τα οποία έχουν μεγιστοποιήσει την απόδοσή τους.


www.epirusgate.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου