Διαβάζω σχεδόν κάθε βδομάδα για επισκέψεις στελεχών της Περιφέρειας και ενίοτε του Δήμου σε Διεθνείς Εκθέσεις Τουρισμού της Ευρώπης και όχι μόνο. Ξεπερνώ το κόστος αυτών των εξορμήσεων, αλλά δεν μπορώ να ξεπεράσω την άγνοια -αν μη τι άλλο-, τόσο της Περιφέρειας, όσο και του Δήμου Ιωαννιτών να επιμένουν στο να αγνοούν το πλέον βασικό, πριν σχεδιάσουν τις εξορμήσεις τους στις διάφορες Διεθνείς Εκθέσεις Τουρισμού.
Βασικότατο στοιχείο προσέλκυσης τουριστών από το εξωτερικό, είναι το ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ. Και η Ήπειρος, δεν έχει αξιόπιστα αεροδρόμια για να σχεδιάσουν αεροπορικές εταιρείες πτήσεις «τσάρτερ» ή δρομολόγια.
Είναι γνωστό και στον τελευταίο πολίτη της Ηπείρου ότι, το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, έχει σοβαρότατα κενά σε ραδιοβοηθήματα και κατάλληλα κτίρια για να δεχθεί μεγάλα αεροσκάφη, παρ' ότι ο διάδρομος προσγειώσεων-απογειώσεων έχει τα διεθνώς προβλεπόμενα για να δεχθεί και μεγάλα αεροσκάφη (για να θυμόμαστε την ΜΟΜΑ που τον κατασκεύασε και στη συνέχεια την διέλυσε ο Μητσοτάκης, την εποχή που μας έφερε τα ελικοφόρα και κατήργησε τα Μπόϊνγκ-737 για να εξυπηρετήσει συμφέροντα πολιτικών του φίλων.).
Για να γίνει αξιόπιστο το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, απαιτεί «Τυφλο Σύστημα προσέγγισης και Προσγείωσης Α/φων» το πασίγνωστο πλέον ILS. Aπό το 1996 είχε δρομολογηθεί η εγκατάστασή του, αλλά τόσο η αδιαφορία των τοπικών Αρχών που «περί άλλων τυρβάζουν» όσο και τα καμώματα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που λειτουργεί σαν «Κράτος εν κράτει» κρατώντας υποβαθμισμένα τα περισσότερα περιφερειακά αεροδρόμια, μας έχουν οδηγήσει σαν περιοχή σε εξοργιστικά αδιέξοδα καθώς και σε συνεχή υποβάθμιση του αεροδρομίου.
Η με πανηγυρικό τρόπο παρουσίαση της μελέτης για νέες κτιριακές εγκαταστάσεις (.μοιράστηκαν και εκατοντάδες DVD με πανέμορφα κτίρια)πριν 10 περίπου χρόνια από τον τότε υπουργό Μεταφορών, έμεινε στα χαρτιά και μια τεράστια πινακίδα ύψους τριόροφης πολυκατοικίας στην είσοδο του αεροδρομίου, μας υπενθυμίζει ότι τα έργα εκσυγχρονισμού θα ολοκληρώνονταν το.2004. Έλα όμως που ακόμη δεν άρχισαν .
Κρίμα γιατί είχαμε στηρίξει πολλές ελπίδες στον Γιαννιώτη τότε υφυπουργό ΠΕΧΩΔΕ Σταύρο Καλογιάννη, που όλο έταζε αλλά.. Τώρα άρχισαν να φτιάχνουν νέο πύργο ελέγχου και ήδη ετοιμάζουν να παραμείνουν τα παλιά κτίρια και ΙΣΩΣ προσθέσουν ένα όροφο πάνω στο παμπάλαιο βασικό κεντρικό κτίριο..Ιστορίες για γέλια. Το άλλο αεροδρόμιο, αυτό του Ακτίου, φιλοξενείται σε ΝΑΤΟϊκή βάση και λειτουργεί καλοκαιρινούς μήνες για τα «τσάρτερ». Από αρχές Οκτωβρίου μέχρι και τέλη Μαϊου, λειτουργεί με ένα άτομο για τις ελάχιστες πτήσεις της OLYMPIC AIR, χωρίς θέρμανση, χωρίς εξυπηρέτηση, χωρίς τα βασικά εν' ολίγοις. Το καλοκαίρι οι συνθήκες είναι διαφορετικές.
Η Ήπειρος στοχεύει σε τουρισμό 12 μηνών, αλλά για να το πετύχει θέλει υποδομές με βασική το αεροδρόμιο. Προς αυτή την κατεύθυνση λοιπόν οι ντόπιοι «Αρχοντες» (αφήστε τους ντόπιους βουλευτάδες στην συνεχή χειμερία νάρκη τους.) και μετά ας συνεχίσουν τις περιοδείες τους στις Διεθνείς Εκθέσεις για προσέλκυση τουριστών. Και ένα τελευταίο. Κυπριακά γραφεία τουρισμού, επέδειξαν ενδιαφέρον για γκρούπ προς την Ήπειρο και με ημερήσια εκδρομή στην Αλβανία. Γιαννιώτικο πρακτορείο με το οποίο θα συνεργαστούν οργάνωσε αυτά τα γκρούπ, αλλά για σιγουριά με πτήσεις στο αεροδρόμιο Θες/νικης και μεταφορά από εκεί με λεωφορείο. Αυτή όμως η τακτική, μείωσε κατά 50% τουλάχιστον τον αριθμό των εκδρομέων. Καμιά αεροπορική εταιρεία «τσάρτερ» δεν δέχθηκε να κάνει πτήσεις στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων χειμερινούς μήνες. Εν κατακλείδι, σε κάθε σωστή πρωτοβουλία, οι νοήμονες ξεκινούν από το Α για να φθάσουν στο Ω. Εδώ συνέβη το αντίθετο και ακόμη δεν το αντιλήφθηκαν.
Γράφει ο Γιώργος Κυρούσης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου