Κυριακή 7 Αυγούστου 2011

Επιστολή των υπαλλήλων της Τ.Υ.Δ.Κ. Νομού Πρέβεζας στον Γιάννη Ραγκούση.

















Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Στα πλαίσια της δημόσιας διαβούλευσης που αφορά στη Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης (Πρόγραμμα Καλλικράτης) επιθυμούμε μέσω της παρούσας επιστολής να διατυπώσουμε τις απόψεις μας για το θέμα των μετατάξεων του προσωπικού των Τμημάτων Τεχνικών Υπηρεσιών Δήμων και Κοινοτήτων (Τ.Υ.Δ.Κ.) ελπίζοντας ότι θα ληφθούν υπόψη στη διαμόρφωση του τελικού σχεδίου νόμου.
Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 6 και 7 του Ν. 2503/1997 "Διοίκηση, οργάνωση, στελέχωση της Περιφέρειας, ρύθμιση θεμάτων για την τοπική αυτοδιοίκηση και άλλες διατάξεις" τα Τμήματα Τεχνικών Υπηρεσιών Δήμων και Κοινοτήτων (Τ.Υ.Δ.Κ.) αποτελούν σήμερα οργανικό και αναπόσπαστο κομμάτι των κρατικών Περιφερειών. Λειτουργούν ως τμήματα των Διευθύνσεων Τοπικής Αυτοδιοίκησης & Διοίκησης των κρατικών Περιφερειών οι οποίες εδρεύουν στις πρωτεύουσες των Νομών και είναι αρμόδιες για την άσκηση εποπτείας και τη λήψη των αναγκαίων μέτρων για την εύρυθμη λειτουργία των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) Α' Βαθμού, των Νομικών Προσώπων Δημοσίων Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) και την εφαρμογή του συστήματος της διοικητικής αποκέντρωσης.Οι αρμοδιότητες και γενικότερα οι δράσεις των Τ.Υ.Δ.Κ. περιλαμβάνουν τα εξής:
1. Σύνταξη, επίβλεψη και θεώρηση μελετών δημοσίων έργων
2. Επίβλεψη και παραλαβή έργων
3. Σύνταξη, επίβλεψη και θεώρηση μελετών εξοπλισμού (προμήθειες αυτοκινήτων, μηχανημάτων, κ.α.) και υπηρεσιών/εργασιών (αποκομιδή απορριμμάτων, καθαριότητα κοινοχρήστων χώρων, κ.α.) των Ο.Τ.Α. Α' Βαθμού
4. Συντήρηση και λειτουργία των έργων και του εξοπλισμού των Ο.Τ.Α. Α' Βαθμού
5. Εισηγήσεις στα Τμήματα Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Ν.Π.Δ.Δ. των Διευθύνσεων Τοπικής Αυτοδιοίκησης & Διοίκησης περί νομιμότητας αποφάσεων (π.χ. Δημοτικών Συμβουλίων, Δημαρχιακών Επιτροπών) των Δήμων και των Ν.Π.Δ.Δ. αυτών, των Συνδέσμων, των Επιχειρήσεων, κ.α. του Νομού που έχουν τεχνικό αντικείμενο (π.χ. ανάθεση εκπόνησης μελετών, ανάδειξη αναδόχων εκτέλεσης έργων)
6. Εισηγήσεις στα Τμήματα Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Ν.Π.Δ.Δ. των Διευθύνσεων Τοπικής Αυτοδιοίκησης & Διοίκησης περί προσφυγών και αιτήσεων θεραπείας που έχουν τεχνικό αντικείμενο
7. Εισηγήσεις σε αρμόδια αποφαινόμενα και γνωμοδοτούντα όργανα για τεχνικά θέματα των Ο.Τ.Α. (π.χ. διακοπή εργασιών έργων και εκπόνησης μελετών, παρατάσεις προθεσμιών εκτέλεσης εργασιών έργων και εκπόνησης μελετών, συμπληρωματικές συμβάσεις, έκπτωση αναδόχων)
8. Εισηγήσεις για την κατάρτιση προγραμμάτων τοπικής και περιφερειακής ανάπτυξης, κατά το μέρος που αυτά αφορούν στους Ο.Τ.Α. Α' Βαθμού
9. Υλοποίηση και διαχείριση συγχρηματοδοτούμενων ή μη πράξεων (π.χ. Γ' ΚΠΣ, ΕΣΠΑ, ΘΗΣΕΑΣ)
10. Συμμετοχή σε συμβούλια και επιτροπές των Ο.Τ.Α. Α' Βαθμού, των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, των κρατικών Περιφερειών και του Υπουργείου Οικονομικών όπως:
o Νομαρχιακό Συμβούλιο Δημοσίων Έργων
o Συμβούλιο Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος
o Επιτροπές διαγωνισμών ανάδειξης αναδόχων κατασκευής έργων και εκπόνησης μελετών
o Επιτροπές παραλαβής έργων
o Επιτροπή Επικινδύνως Ετοιμόρροπων Κατασκευών
o Επιτροπή Καθορισμού Αιγιαλού, Παραλίας και Παλαιού Αιγιαλού
o Επιτροπή Δημοσίων Κτημάτων
o Επιτροπή Εκμίσθωσης και Εκποίησης Δημοσίων και Ανταλλαξίμων Κτημάτων
o Επιτροπή Εκτίμησης Αξίας Απαλλοτριωμένων Ακινήτων
o Επιτροπή Καθορισμού Θέσεων Αμμοληψίας
o Επιτροπή Ελέγχου Παιδικών Χαρών
o Επιτροπή Ελέγχου Αθλητικών Εγκαταστάσεων
o Επιτροπή Αποτερματισμού και Οροθέτησης Δάσους
o Επιτροπή Προστασίας & Διαχείρισης Υδάτων
o Επιτροπή Μεταφοράς Μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
o Επιτροπή Προμηθειών Υγρών Καυσίμων όλων των Δημοσίων Υπηρεσιών του Νομού
11. Σύνταξη και τυποποίηση του προγράμματος προμηθειών των Ο.Τ.Α. Α' Βαθμού
12. Τήρηση μητρώου κρατικών αυτοκινήτων σε επίπεδο Νομού και παρακολούθηση τυχόν μεταβολών
13. Σύνταξη κτηματολογικών διαγραμμάτων ακινήτων και τοπογραφικών διαγραμμάτων για την αγορά, εκποίηση, ανταλλαγή και απαλλοτρίωση ακινήτων.Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 258 του Σχεδίου Νόμου "Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης - Πρόγραμμα Καλλικράτης" το προσωπικό των Τ.Υ.Δ.Κ. των κρατικών Περιφερειών μετατάσσεται αυτοδικαίως σε υφιστάμενες ή ιδρυόμενες τεχνικές υπηρεσίες των δήμων της έδρας του αντίστοιχου Νομού.Αντίθετα, και σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 256 και 257 του Σχεδίου Νόμου, το προσωπικό των υπηρεσιών των κρατικών Περιφερειών και το προσωπικό των οργανικών μονάδων των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, αρμοδιότητες των οποίων απονέμονται στις Περιφέρειες και στους Δήμους αντίστοιχα, δύναται με αίτησή του εντός αποκλειστικής προθεσμίας ενός (1) μηνός από τη δημοσίευση του νόμου να ζητήσει τη μετάταξή του στην περιφέρεια της αντίστοιχης κατά τόπον αρμοδιότητας και στο Δήμο της έδρας του Νομού αντίστοιχα.Επίσης, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 254 και 255 του Σχεδίου Νόμου, το προσωπικό των συνενούμενων δήμων ή δήμων και κοινοτήτων και το προσωπικό των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων καθίσταται αυτοδικαίως προσωπικό του νεοσύστατου δήμου και των Περιφερειών της αντίστοιχης χωρικής αρμοδιότητας αντίστοιχα.Οι αρμοδιότητες των Τ.Υ.Δ.Κ. δεν μεταφέρονται στους Δήμους. Συνεπώς, και κατ' αντιστοιχία με τις διατάξεις των άρθρων 254 και 255 του Σχεδίου Νόμου, θα έπρεπε το προσωπικό των Τ.Υ.Δ.Κ. να καθίσταται αυτοδικαίως προσωπικό των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων. Οι αρμοδιότητες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων περιλαμβάνουν τις αρμοδιότητες των κρατικών Περιφερειών (εκτός αυτών που περιέρχονται στις Περιφέρειες) και επιπρόσθετες αρμοδιότητες (σύμφωνα με το άρθρο 280 του Σχεδίου Νόμου) οι οποίες έχουν ευρύτατο τεχνικό αντικείμενο όπως χωροταξία - πολεοδομία, περιβαλλοντική πολιτική, σχεδιασμό και ανάπτυξη και συνεπώς δημιουργείται η ανάγκη για στελέχωσή τους με άρτια καταρτισμένο επιστημονικό προσωπικό. Επίσης, οι Τ.Υ.Δ.Κ. θα μπορούσαν ως υπηρεσίες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων να υποστηρίξουν αποτελεσματικότερα, για ένα τουλάχιστον μεταβατικό στάδιο, τους νέους Δήμους που θα προκύψουν από τις συνενώσεις και οι οποίοι δεν θα διαθέτουν επαρκείς τεχνικές υπηρεσίες, αντί αυτοί να υποστηρίζονται από το Δήμο της έδρας του Νομού ή άλλο εγγύτερο Δήμο (σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 95 του Σχεδίου Νόμου).Οι αρμοδιότητες των Περιφερειών όπως αυτές καθορίζονται με το άρθρο 186 του Σχεδίου Νόμου περιλαμβάνουν ευρύτατο τεχνικό αντικείμενο που αφορά τομείς προγραμματισμού και ανάπτυξης (π.χ. σχεδιασμό και διαχείριση συγχρηματοδοτούμενων πράξεων), έργων, χωροταξίας και περιβάλλοντος (π.χ. σχεδιασμός, μελέτη, κατασκευή και συντήρηση συγκοινωνιακών, αντιπλημμυρικών, κτιριακών, ηλεκτρομηχανολογικών και λιμενικών έργων). Το προσωπικό των Τ.Υ.Δ.Κ. μπορεί να ανταποκριθεί σε όλες αυτές τις απαιτήσεις, αφού ήδη αρκετές από τις αρμοδιότητες των Τ.Υ.Δ.Κ. ταυτίζονται με τις νέες αρμοδιότητες των Περιφερειών. Άλλωστε, η Τ.Υ.Δ.Κ. κάθε Νομού ασχολείται με έργα στους Δήμους όλου του Νομού (και όχι μόνο σε περιορισμένο αριθμό Δήμων) γεγονός που δίνει στους υπαλλήλους της τη δυνατότητα να γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες ολόκληρου του Νομού. Εξάλλου, με την παράγραφο 6 του άρθρου 258 του Σχεδίου Νόμου το προσωπικό της Τ.Υ.Δ.Κ. της κρατικής Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου μετατάσσεται στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 239 του Σχεδίου Νόμου, τόσο οι υπάλληλοι των κρατικών Περιφερειών, όσο και οι υπάλληλοι δημοσίων υπηρεσιών, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. Α' και Β' Βαθμού έχουν το δικαίωμα με αίτησή τους να ζητήσουν τη μετάταξή τους στην Αυτοτελή Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α. που αποτελεί αποκεντρωμένη υπηρεσία του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Οι μοναδικοί υπάλληλοι του στενού δημοσίου τομέα που δεν έχουν το δικαίωμα υποβολής αίτησης είναι οι υπάλληλοι των Τ.Υ.Δ.Κ. Οι υπάλληλοι των Τ.Υ.Δ.Κ. είναι πρωτίστως υπάλληλοι των κρατικών Περιφερειών και δευτερευόντως υπάλληλοι των Τ.Υ.Δ.Κ. Άλλωστε, οι αρμοδιότητες της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α., όπως περιγράφονται στο άρθρο 225 του Σχεδίου Νόμου, και αφορούν τον έλεγχο νομιμότητας αναθέσεων έργων, υπηρεσιών, μελετών και προμηθειών, κ.α. είναι ήδη αρμοδιότητες των Τ.Υ.Δ.Κ. Το προσωπικό των Τ.Υ.Δ.Κ. έχει ήδη την εξειδικευμένη εμπειρία που απαιτείται για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της νέας αυτής υπηρεσίας.Αξίζει να σημειωθεί ότι, οι υπάλληλοι των Τ.Υ.Δ.Κ. με την αυτοδίκαιη μετάταξή τους στους Δήμους (σύμφωνα με το Σχέδιο Νόμου) είναι οι μοναδικοί υπάλληλοι των κρατικών Περιφερειών που το υπηρεσιακό τους καθεστώς θα μεταβληθεί, αφού θα διέπεται πλέον από τον Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (Ν. 3584/2007) και όχι από τον Υπαλληλικό Κώδικα (Ν. 3528/2007). Η ρύθμιση αυτή είναι μεροληπτική και άδικη.Με την αυτοδίκαιη μετάταξη του προσωπικού των Τ.Υ.Δ.Κ. στους Δήμους, στερούνται ο στενός δημόσιος τομέας (Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και Αυτοτελείς Υπηρεσίες Εποπτείας Ο.Τ.Α.) και οι Περιφέρειες ικανότατων πολύτιμων στελεχών με:
* υψηλό επιστημονικό επίπεδο (κάτοχοι μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων),
* μεγάλη εμπειρία σε ποικιλία τεχνικών θεμάτων και αντικειμένων που δεν περιορίζεται μόνο στις δραστηριότητές τους ως υπάλληλοι των Τ.Υ.Δ.Κ. (πολλοί υπάλληλοι υπηρέτησαν στη διάρκεια του υπηρεσιακού τους βίου σε αρκετές υπηρεσίες του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα με ποικιλία αρμοδιοτήτων),
* σφαιρική γνώση των διαδικασιών και προδιαγραφών της ισχύουσας νομοθεσίας για το μεγαλύτερο μέρος των τεχνικών θεμάτων και όχι μόνο,
* συνεχιζόμενη επιμόρφωση μέσω επιστημονικών συνεδρίων, ημερίδων και πιστοποιημένων επιμορφωτικών προγραμμάτων που υλοποιούνται από διάφορους φορείς (π.χ. Ε.Κ.Δ.Δ.Α., Α.Ε.Ι.) και αφορούν πληθώρα θεμάτων.
και επιτυγχάνεται η δυσμενής υπηρεσιακή μεταβολή και υποβάθμιση των μετατασσόμενων.
Καταλήγοντας, και με βάση όσα αναφέρονται παραπάνω, προτείνουμε την τροποποίηση των διατάξεων του άρθρου 258 του Σχεδίου Νόμου "Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης - Πρόγραμμα Καλλικράτης" έτσι ώστε να δίνεται η δυνατότητα στους υπαλλήλους των Τ.Υ.Δ.Κ. όλων των κρατικών Περιφερειών να επιλέξουν με αίτησή τους σε ποια από τις παρακάτω υπηρεσίες επιθυμούν να μεταχθούν:
1. Αποκεντρωμένη Διοίκηση (σύμφωνα με το άρθρο 280 του Σχεδίου Νόμου)
2. Περιφέρειες (Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις) (σύμφωνα με το άρθρο 256 του Σχεδίου Νόμου)
3. Δήμους του αντίστοιχου Νομού (σύμφωνα με το άρθρο 257 του Σχεδίου Νόμου)
4. Αυτοτελή Υπηρεσία Εποπτείας των Ο.Τ.Α. (σύμφωνα με το άρθρο 239 του Σχεδίου Νόμου)

Οι υπάλληλοι της Τ.Υ.Δ.Κ. Ν. Πρέβεζας




epirusgate.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου