Τρίτη 30 Ιουλίου 2019

Τέλη Κυκλοφορίας: Αλλάζουν όλα από 1η Σεπτεμβρίου – Ποιοι θα δουν το κόστος να «απογειώνεται»


Τέλη κυκλοφορίας αλλάζουν όλα από την 1η Σεπτεμβρίου και κάποιοι θα δουν το κόστος να εκτοξεύεται. Ο νέος τρόπος υπολογισμού των εκπομπών ρύπων WLTP περιλαμβάνει την αύξηση των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να αυξηθούν ανάλογα και τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας. Οι αυξήσεις θα είναι μεγάλες και αν εφαρμοστούν τότε η κυβέρνηση αντί για έσοδα θα δει να αυξάνονται οι καταθέσεις πινακίδων.
Οι αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας θα επηρεάσουν όσα αυτοκίνητα ταξινομηθούν μετά την 1η Σεπτεμβρίου 2019.
Σε μικρομεσαίο αυτοκίνητο με χιλιάρη turbo κινητήρα βενζίνης τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας αυξάνονται από 108 ευρώ σε 161 ευρώ! Μια αύξηση κατά 49%.
Σε μικρομεσαίο SUV με κινητήρα πετρελαίου χωρητικότητας 1,7 λίτρου τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας από 148 ευρώ ανεβαίνουν στα 266 ευρώ. Αύξηση κατά 79,7%.
Σε άλλο μεσαίο SUV με υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρου τα ετήσια τέλη από 265 ευρώ ανεβαίνουν στα 407 ευρώ. Κατά 53,5% ακριβότερα.
Σε υπερπολυτελές SUV με turbo diesel κινητήρα χωρητικότητας 3 λίτρων τα ετήσια τέλη ανέρχονται σε 292 ευρώ ενώ τώρα θα φτάσουν τα 595 ευρώ. Η αύξηση ανέρχεται σε 103,7%.

Άμεσες ενέργειες για τα τέλη κυκλοφορίας


Το μπαλάκι για τα τέλη κυκλοφορίας είναι στην κυβέρνηση. Αυτή πρέπει να βρει τον τρόπο να μην καταγραφούν οι παραπάνω αυξήσεις. Οι ενέργειες πρέπει να γίνουν άμεσα καθώς ο Δεκέμβριος είναι κοντά.
Η αύξηση των εκπομπών ρύπων θα αλλάξει ριζικά τα δεδομένα στο ύψος των τελών κυκλοφορίας που καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες. Συγχρόνως ανατρέπει να δεδομένα και για τις εταιρείες χρονομίσθωσης αλλά και ενοικίασης αυτοκινήτων.

Αναγκαία η αλλαγή των συντελεστών στα τέλη κυκλοφορίας


Η κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα είναι τέλη κυκλοφορίας 4 ταχυτήτων.  Τέλη ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα για οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορία έως το τέλος Οκτωβρίου 2010 . Από το Νοέμβριο του 2010 τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων.
Οι εφαρμογή του νέου προτύπου WLTP θα επηρεάσει αρνητικά μόνο τα καινούρια αυτοκίνητα καθώς για τα παλαιότερα δεν υπάρχουν στοιχεία μετρήσεων με το νέο καθεστώς.
Οπότε στα νέα οχήματα θα πρέπει να επαναπροσδιοριστούν οι συντελεστές και τα όρια των ρύπων. Έτσι ώστε το κόστος χρήσης να διατηρηθεί σε ανεκτά επίπεδα για τους καταναλωτές. Να μην καταγράψουν πτώση οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων. Κάτι που θα επιφέρει κλυδωνισμούς στην ελληνική οικονομία.
Τα τέλη κυκλοφορίας με βάσει τις εκπομπές ρύπων διαμορφώνονται ως εξής:
0-90 γρ. CO2 – Μηδέν ευρώ

91-100 γρ. CO2 – 0,90 ευρώ / γραμμάριο
101-120 γρ. CO2 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο
121-140 γρ. CO2 – 1,20 ευρώ / γραμμάριο
141-160 γρ. CO2 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο
161-180 γρ. CO2 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο
181-200 γρ. CO2 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο
201-250 γρ. CO2 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο
Άνω από 251 γρ. CO2 – 3,72 ευρώ / γραμμάριο

Δεν θα υπάρχουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας




Εκτός από την αύξηση του κόστους χρήσης η εφαρμογή του WLTP αναμένεται να «εξαφανίσει» τα αυτοκίνητα με μηδενικά τέλη καθώς θα αυξηθούν και οι ρύποι στα εν λόγω μοντέλα.
Μάλιστα η αύξηση των εκπομπών CO2 εξαιτίας της νέας μέτρησης θα επηρεάσει όχι μόνο τα οχήματα με κινητήρες χαμηλού κυβισμού αλλά και τα υβριδικά καθώς θα αυξηθούν και σε αυτά τα μοντέλα οι ρύποι και είναι πολύ πιθανό οι ιδιοκτήτες τους μετά την 1η Σεπτεμβρίου να επιβαρύνονται με ετήσια τέλη.

Τι φοβούνται οι κατασκευαστές

Φόρους 413 δισ. ευρώ εισπράττουν τα 15 κράτη-μέλη της ΕΕ ετησίως από τους φόρους στα οχήματα ποσό το οποίο είναι τριπλάσιο του προϋπολογισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μάλιστα τα έσοδα από την φορολογία στα οχήματα αυξήθηκαν κατά 4% το 2018 σε σχέση με το 2017.
Πάντως ολοένα και περισσότερα κράτη-μέλη υιοθετούν φορολογία βάσει των εκπομπών CO2.
Εάν οι εθνικές κυβερνήσεις απλώς εφαρμόσουν το υφιστάμενο σύστημα φόρου CO2 στις νέες τιμές WLTP, τότε θα αυξηθεί ραγδαία το κόστος χρήσης λόγω των ετήσιων τελών.
Πάντως η Δανία ήδη εφάρμοσε τον πρώτο φόρο WLTP στα αυτοκίνητα αυξάνοντας το κόστος χρήσης.
Στην Ελλάδα ελπίζουν η νέα κυβέρνηση να μην υιοθετήσει το WLTP ως έναν επιπλέον τρόπο αύξησης των εσόδων. Εξάλλου είναι πιθανό αντί για άνοδο εσόδων να καταγραφεί μπαράζ καταθέσεων πινακίδων κυκλοφορίας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου