Μία
από τις σημαντικότερες αναπτυξιακές
παρεμβάσεις γίνεται αυτή την εποχή στην
Κοιλάδα του Αχελώου. Η περιοχή που είναι
συνυφασμένη με την άγρια ομορφιά και
την αυθεντικότητα του τοπίου είναι
πλέον ένα… εργοτάξιο, καθώς σημαντικά
οδικά έργα την βγάζουν από την απομόνωση
δίνοντας της αναπτυξιακές ευκαιρίες
προκειμένου να αναδείξει όλα εκείνα τα
στοιχεία που την κάνουν να ξεχωρίζει
από πολλούς ορεινούς προορισμούς.
Σύμφωνα
με πληροφορίες του ypodomes.com σε εξέλιξη
είναι το σημαντικό οδικό έργο
Μεσόπυργος-Αυλάκι, που γίνεται με πόρους
του ΠΔΕ, την αρωγή του Υπουργείου Υποδομών
και έχει φορέα υλοποίησης την Περιφέρεια
Ηπείρου. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί
στα τέλη του 2019 και αφορά τη διαπλάτυνση
και ασφαλτόστρωση πολλών ορεινών
οικισμών κατά μήκος του ποταμού Αχελώου.
Επίσης
σε φάση ωρίμανσης είναι και το σημαντικό
οδικό έργο αναβάθμισης του τμήματος
Τζουμέρκα-Τετράκωμο-Καστανιά-Κοιλάδα
Αχελώου, έργο που επίσης θα πραγματοποιηθεί
με πόρους του ΠΔΕ από την Περιφέρεια
Ηπείρου. Η δημοπράτηση του υπολογίζεται
για το πρώτο εξάμηνο του 2019 και στόχος
είναι να ολοκληρωθεί μέσα στο 2020. Το
συγκεκριμένο έργο θα βελτιώσει σημαντικά
την προσβασιμότητα σε δύσβατες σήμερα
περιοχές ενώ ενώνει τις δύο σημαντικές
ορεινές περιοχές των Τζουμέρκων και
της Κοιλάδας του Αχελώου.
Εξάλλου
πριν από μερικές μόλις εβδομάδες ο
Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης,
ανακοίνωσε σε επίσκεψη του στην Κοιλάδα
του Αχελώου, την ανακατασκευή της
ιστορικής γέφυρας Κοράκου που θα
αναστηλωθεί με μέριμνα του Υπουργείου
και θα επανέλθει στην πρότερη μορφή της
με τις μελέτες να έχουν ήδη ξεκινήσει
και στόχο μέσα στο 2019 να δημοπρατηθεί
και να ξεκινήσει.
Ο
βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Βασίλης Τσίρκας
μιλώντας στο ypodomes.com σημείωσε: «Η επίσκεψη
του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Χρήστου Σπίρτζη στην Κοιλάδα του Αχελώου
είχε έναν ιδιαίτερο συμβολισμό. Η
εξαγγελία για την αναστήλωση της
γέφυρας Κοράκου συνδέεται άμεσα με την
αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής της
Κοιλάδας του Αχελώου μέσα από την
προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς
και του φυσικού περιβάλλοντος καθώς
αποτελεί ένα ιστορικό και πολιτιστικό
τοπόσημο σε μια περιοχή απαράμιλλης
φυσικής ομορφιάς, η αναστήλωση της
οποίας θα στείλει ένα μήνυμα ότι η χώρα
ξαναστέκεται στα πόδια της μετά από μια
μακρόχρονη περίοδο κρίσης και μνημονίων,
θέτοντας σε προτεραιότητα την προστασία
της φυσικής και πολιτιστική κληρονομιάς.
Στην
ίδια περιοχή και σε ολόκληρο τον Δήμο
Γ. Καραϊσκάκη έχουν ήδη δρομολογηθεί
μια σειρά έργων που στοχεύουν στην ολική
μεταβολή της εικόνας και της αναπτυξιακής
προοπτικής της περιοχής. Μεταξύ αυτών
περιλαμβάνονται η κατασκευή του
δρόμου Μεσόπυργος-Αυλάκι, που έχει
δημοπρατηθεί και υλοποιείται, του δρόμου
Καστανιά-Τετράκωμο, του οποίου έχει
εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση και
μικρότερες παρεμβάσεις σε άλλους οδικούς
άξονες. Επιπλέον, στον προγραμματισμό
του υπουργείου Υποδομών το επόμενο
διάστημα βρίσκονται οι οδικοί άξονες
στην ευρύτερη περιοχή στη βάση των
προτεραιοτήτων που έχουμε ιεραρχήσει
και της μελετητικής ωριμότητας των εν
λόγω έργων. Η Κυβέρνηση συνεχίζει να
δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στις ορεινές
και απομακρυσμένες περιοχές, ώστε να
βγουν επιτέλους από την απομόνωση και
να αναπτύξουν τη δική τους δυναμική
αναπτυξιακή πορεία.
Να
σημειωθεί επίσης ότι τα τελευταία τρία
χρόνια σε ολόκληρο τον Νομό της Άρτας
έχουν εγκριθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων
Επενδύσεων και έχουν δρομολογηθεί έργα
συνολικού ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ.
Πρόκειται για έναν μακρόπνοο σχεδιασμό
και για σημαντικά έργα, η ολοκλήρωση
των οποίων θα αλλάξουν την εικόνα μιας
για πολλά χρόνια παραμελημένης περιοχής».
Στην
επίσκεψη του στην περιοχή ο Υπ.ΥΠΟΜΕ
ξεναγήθηκε από τον Βασίλη Τσίρκα και
το στέλεχος του Ευρωκοινοβουλίου Αντώνη
Κοσσυβάκη, γνωστός για την διαρκή του
προσπάθεια ανάδειξης της περιοχής και
στη συνέχεια εξήγγειλε σημαντικά έργα
υποδομών: τον οδικό άξονα
Φράξο-Καστανιά-Τετράκωμο που συνδέει
τα Τζουμέρκα με την Κοιλάδα του Αχελώου,
την ολοκλήρωση του άξονα Αστροχώρι-Μεγαλόχαρη
με την από κοινού δέσμευση της Όλγας
Γεροβασίλη, Βασίλη Τσίρκα και Γιώργου
Δέδε και τέλος τον άξονα
Μεσόπυργος-Βουλιαγμένο-Κανάλια ο οποίος
και θα συμβάλει στην τουριστική ανάπτυξη
μέσω της καλύτερης σύνδεσης με την Ιόνια
Οδό.
«ΠΕΡΑΤΑΡΙΑ»,
ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΞΥΛΙΝΟ ΤΕΛΕΦΕΡΙΚ
Κατά
τη διάρκεια της επίσκεψης Σπίρτζη στην
περιοχή ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά
δείγματα παραδοσιακής μηχανικής που
συνάντησε, είναι η «Περαταριά» που
βρίσκεται στο Μεσόπυργο Άρτας, στα
σύνορα με το Νομό Καρδίτσας. Είναι ένα
μοναδικό για τη χώρα, χειροκίνητο
τελεφερίκ-βαγονάκι με τροχαλία και
συρματόσχοινο- που χρησιμοποιείται από
το 1960 προκειμένου να διασχίζουν ντόπιοι
και επισκέπτες τον Αχελώο.
Μοιάζει
με εικόνα βγαλμένη από άλλη εποχή που
για τους κατοίκους, όμως, αποτελεί
καθημερινότητα, καθώς πρόκειται για το
πιο κοντινό μέσο το οποίο συνδέει την
Θεσσαλία με την Ήπειρο και το μοναδικό
μέσο μετακίνησης για να μπορούν να
εξυπηρετούν τις καθημερινές τους ανάγκες
(μεταφορά αγαθών και προϊόντων), καθώς
η μόνη γέφυρα βρίσκεται 25 χλμ μακριά.
Παλαιότερα τοποθετούνταν «οδηγός του
πορθμείου», από την Νομαρχία Καρδίτσας,
ένας κάτοικος που ήταν υπεύθυνος για
τη λειτουργία του. Σε περίπτωση απουσίας
του οδηγού το πορθμείο κλειδώνονταν
για την ασφάλεια των κατοίκων. Εδώ και
αρκετά χρόνια, όμως, δεν υπήρχε οδηγός
και οι κάτοικοι χειρίζονταν μόνοι τους
το τελεφερίκ, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο
τη ζωή τους. Από τις αρχές του 2018 σταμάτησε
να λειτουργεί και οι κάτοικοι ζητούν
από την πολιτεία την επισκευή της και
ο Υπουργός Υποδομών, εκεί στο χώρο,
δεσμεύτηκε για τη χρηματοδότηση της
επισκευής της «Περαταριάς».
Νίκος
Καραγιάννης-ypodomes.com