Δευτέρα 15 Απριλίου 2013

''Οδοιπορικό της ζωής μου'' λέει η Βάνα Μπάρμπα για το βιβλίο της με τίτλο «Αθήνα-Γιάννενα με δυο παπούτσια πάνινα».


«Την είχα δει πριγκίπισσα και έφαγα τα μούτρα μου!»


Το βιβλίο της Βάνας Μπάρμπα αποτελεί, όπως η ίδια λέει, είναι ένα οδοιπορικό της ζωής της από την Αθήνα στα Γιάννενα ενώ εξιστορεί τα 22 χρόνια που μεσολάβησαν από τότε που έφυγε από την ιδιαίτερη πατρίδα της. Η αφήγησή της ξεκινάει από τα παιδικά της χρόνια στα Γιάννενα. «Ήμουν ατίθαση. Έκανα πάντα αυτό που ήθελα. Το έσκαγα από το σχολείο λέγοντας χίλια δύο ψέματα. Μια αρρώσταινε η αδελφή μου πολύ σοβαρά μια κάτι άλλο χειρότερο μου συνέβαινε. Όταν πήγαινε ο πατέρας μου στο σχολείο για να πάρει τους βαθμούς του έλεγαν ότι έμαθαν ότι περάσαμε ένα οικογενειακό δράμα.... Με έπνιγε ο τρόπος ζωής της επαρχίας με τα πολλά πρέπει και τα μη. Δεν έμπαινα σε φόρμες. Ο χαρακτήρας είναι μοίρα» γράφει. 

Μιλά για την οικογένειά της και τα παιδικά της χρόνια με νοσταλγία και σεβασμό: «Μεγάλωσα σε μια οικογένεια με πολύ αγάπη. Θυμάμαι με νοσταλγία τα παιδικά μου χρόνια. Τότε που παίζαμε μήλα, κουτσό και κρυφτό στις γειτονιές. Ρουφάω ακόμα τις μυρωδιές από τα λουλούδια που άνθιζαν γύρω μου καθώς γράφω αυτό το βιβλίο. Θυμάμαι τα καλοκαίρια στο Ασπροκκλήσι στο πατρικό μας. Θυμάμαι τις μετακινήσεις μας από πόλη σε πόλη λόγω του ότι ο πατέρας μου ήταν στρατιωτικός. Έτσι έμαθα να ζω λίγο σαν τσιγγάνα. Για αυτό δεν είχα ποτέ σταθερές φιλίες. Μόνο μια συμμαθήτριά μου την Τασούλα κατάφερα να έχω φίλη.

Ο γάμος που δεν ήθελε
«Το έσκασα από το σπίτι για να μην παντρευτώ ένα χοντρό πλούσιο. «Δεν τον θέλω είπα». Μάζεψα δυο ρούχα και από τη βιασύνη μου φορούσα ένα παπούτσι καφέ και ένα μαύρο. Ανέβηκα στο λεωφορείο και απλώς έφυγα. Είχα δει κρεμασμένο στα περίπτερα ένα περιοδικό, το Ρομάντζο, που έλεγε ότι όποια βγει Σταρ ή Μις Ελλάς θα έχει δωρεάν διαμονή στην Αθήνα για ένα χρόνο και είπα "αυτή είναι η ευκαιρία μου". Έφτασα στην Αθήνα και πήγα κατευθείαν στο Κάραβελ, όπου γίνονταν οι οντισιόν. Δεν είχα ιδέα ούτε πως έπρεπε να περπατήσω. Ήμουν συνειδητοποιημένη όμως. Ήξερα ότι το μόνο όπλο που είχα ήταν η ομορφιά μου. Ούτε πτυχία, ούτε πανεπιστήμια. Ούτε όμως φιλοδοξία ή ματαιοδοξία. Ήθελα να επιβιώσω».

Ο έρωτας και η αμαρτία της ομορφιάς
Η Βάνα Μπάρμπα εξομολογείται ότι όπως όλες οι ωραίες γυναίκες έτσι και εκείνη υπήρξε νάρκισσος και στη ζωή της έπαιξε και εκείνη το ρόλο της Ωραίας Ελένης που όλοι θέλουν να την πολιορκήσουν. «Νόμιζα ότι μόνο με την ύπαρξή μου θα πέσουν όλοι να με προσκυνούν. Είχα έπαρση. Θεωρούσα ότι ήμουν μια πριγκίπισσα και έπρεπε οι άλλοι να υποκλίνονται. Δεν είναι έτσι όμως. Ο πλούτος, η δόξα και η ομορφιά έχουν το στοιχείο της έπαρσης. Έτσι κι εγώ θεωρούσα ότι και μόνο που με έβλεπαν τους ήταν αρκετό. Και έφαγα τα μούτρα μου. Έχασα σπουδαίες σχέσεις. Πολιορκήθηκα όμως, αγαπήθηκα, έπεσαν Τροίες για μένα! Καθώς κοιτάζω όμως πίσω ξέρω ότι είχα αξίες και αυτό ήταν το πιο σπουδαίο. Δεν πρόδωσα κανέναν, αντίθετα με πρόδωσαν».Ερωτεύθηκε πολλές φορές. «Η πρώτη φορά ήταν στα δεκατρία με το γειτονόπουλό μου τον Βαγγέλη...» Της τον πήρε όμως η φίλη της. «Η Μαρία Ήταν πιο όμορφη από εμένα τότε. Της θύμωσα. Δεν της το συγχώρεσα τότε. Τώρα είμαστε φίλες τα θυμόμαστε και γελάμε», αφηγείται. Έπειτα αρραβωνιάστηκε στην Ιταλία. «Κράτησε πολύ λίγο. Δεν άντεξα την ιδέα και μόνο της δέσμευσης. Τα μάζεψα κι έφυγα μόνη μου. Ήθελα να είμαι ελεύθερη!»

Δεν υπάρχουν σχόλια: