Παρασκευή 15 Μαρτίου 2013

Το Λιμάνι θα πρέπει να αποτελεί αναπτυξιακή διέξοδο της Πρέβεζας

Το Λιμάνι θα πρέπει να αποτελεί αναπτυξιακή διέξοδο της Πρέβεζας

Τη δραστηριοποίηση όλων των αρμόδιων φορέων ζητούν ναυτιλιακοί πράκτορες και ιδιοκτήτες φορτηγών δημόσιας χρήσης, προκειμένου το Λιμάνι της Πρέβεζας να συνεχίσει να αποτελεί βασική αναπτυξιακή διέξοδο της Πρέβεζας.
Με υπόμνημά τους προς τον πρωθυπουργό, τους Υπουργούς Ναυτιλίας , Ανάπτυξης και κάθε αρμόδια αρχή εκφράζουν την ανησυχία τους για την υφιστάμενη κατάσταση του Λιμανιού της Πρέβεζας και καταθέτουν τις προτάσεις τους για την επίτευξη του στόχου της ανάπτυξης.

Όπως τονίζουν εισαγωγικά , σκοπός της πρωτοβουλίας τους αυτής είναι να τονιστεί ο ρόλος του εμπορικού λιμανιού της Πρέβεζας στην οικονομία της Ηπείρου και της ευρύτερης ελληνικής επικράτειας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που επισυνάπτουν από το 1994 μέχρι το 2012 έχουν φορτοεκφορτωθεί περίπου πέντε εκατομμύρια τετρακόσιες χιλιάδες τόνοι φορτίων (ζωοτροφές, ξυλεία, σίδερα, αδρανή υλικά και διάφορα άλλα φορτία) δηλαδή πάνω από 350 χιλιάδες τόνους ετησίως, καθιστώντας το Λιμάνι της Πρέβεζας δεύτερο σε εισαγωγή χύδην φορτίων -δημητριακά , ζωοτροφές , κ.α. μετά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Oι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του λιμανιού περιγράφουν την πρόσφατη ιστορία και την παρούσα κατάστασή του, υπογραμμίζοντας ότι παρά το σημαντικό του ρόλο, το λιμάνι ταλαιπωρείται από την έλλειψη σοβαρής επίσημης διαχείρισης.
«Το Λιμενικό Ταμείο υφίσταται παρά την απόφαση περί παράδοσης στο δημοτικό λιμενικό ταμείο και το δημοτικό λιμενικό ταμείο ακόμα δεν έχει επισημοποιηθεί σαν αρχή» αναφέρουν σημειώνοντας πως ούτε το λιμενικό ταμείο δηλώνει παρών ούτε ο Δήμος έχει παρουσιάσει ανοιχτά τις προθέσεις του.
Επιρρίπτουν δε και ευθύνες προς το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας εκτιμώντας ότι προχωρά σε αποφάσεις που θα έχουν σαν άμεσο αποτέλεσμα στον υποβιβασμό του λιμανιού μιας και δεν θα μπορεί πια να εξυπηρετήσει τις εταιρίες όπως μέχρι γινόταν και τελικά στην μελλοντική τους κατάργηση. Αναφέρεται δε στην υπ. αριθμ. 14-9-2012 Απόφαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων και ταυτόχρονη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεων που εκτός των άλλων καταργεί την Δυτική Προβλήτα του Εμπορικού Λιμανιού με ταυτόχρονη μετακίνηση στην Ανατολική Προβλήτα.. Μια Ανατολική Προβλήτα η οποία , όπως υπογραμμίζουν, δεν υφίσταται σε κανένα google χάρτη.

limani2

Οι επιχειρηματίες παραθέτουν τα μεγάλα οικονομικά οφέλη της τοπικής κοινωνίας από τα πληρώματα των φορτηγών πλοίων που ξεφορτώνουν στο λιμάνι ενώ προτείνουν σε περίπτωση που υπάρχει άμεσος σκοπός να μεταφερθεί η εμπορική κίνησης σε κάποιο άλλο ιδιωτικό ή δημόσιο λιμάνι, το εμπορικό λιμάνι της Πρέβεζας να παραμείνει σταθερό στο να εξυπηρετεί τα χύδην και γενικά φορτία και κάθε λιμάνι της Δυτικης Ελλάδας να έχει με σωστή διαχείριση έναν σαφή και ξεκάθαρο ρόλο.
Στην επιστολή τους σημειώνουν ότι τα τελευταία χρόνια δεν έχει γίνει κάποιο σημαντικό αναπτυξιακό έργο στο εμπορικό λιμάνι. Η ανατολική προβλήτα ποτέ δεν υλοποιήθηκε , ενώ χρειάζονται να γίνουν κάποια έργα ασφαλτόστρωσης, Παράλληλα δεν έχουν τοποθετηθεί κατάλληλα προστατευτικά λάστιχα για την προστασία των πλοίων και δεν υπάρχει δεύτερη πλάστιγγα.
Ως προϋπόθεση για την ανάπτυξη του εμπορικού λιμανιού χαρακτηρίζουν την μελέτη για την εφαρμογή των logistics στο λιμάνι της Πρέβεζας αφού υπάρχουν διαθέσιμοι χώροι ακόμη και στην βιομηχανική περιοχή που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως αποθηκευτικοί. Επιπλέον τα έργα για την διαπλάτυνση και εκβάθυνση του διαύλου και της λιμενολεκάνης θα βοηθήσουν ώστε να έρχονται στο λιμάνι μεγαλύτερα καράβια τύπου PANAMAX.
Όπως εκτιμούν, το εμπορικό λιμάνι της Πρέβεζας, ξεκίνησε σαν εξαγωγικό και μπορεί κάλλιστα να ξαναγίνει καταλήγοντας πάντως σημειώνουν ότι αυτό που πρέπει να γίνει είναι το λιμάνι να αντιμετωπιστεί σαν λιμάνι εθνικής σημασίας όπως του αρμόζει και να τεθούν σημαντικές προυποθέσεις για την ανάπτυξή του και την δυναμική του παρουσία.
Και το σίγουρο είναι ότι οι παρεμβάσεις θα πρέπει να γίνουν το συντομότερο δυνατό δεδομένου ότι από στοιχεία προκύπτει ότι το 2012 η κίνηση ήταν μειωμένη στο μισό περίπου σε σχέση με το 2011.
Σε κάθε περίπτωση το λιμάνι συνεχίζει να αποτελεί την βασική αναπτυξιακή διέξοδο της Πρέβεζας και ακριβώς έτσι θα πρέπει να αντιμετωπιστεί από την πολιτεία..

Δεν υπάρχουν σχόλια: