Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2013

Σε τέλμα βρίσκεται η κατασκευή του οδικού άξονα Ακτίου-Αμβρακία

Σε τέλμα βρίσκεται η κατασκευή του οδικού άξονα Ακτίου-Αμβρακία

Η ιστοσελίδα capital.gr, φιλοξενεί ένα αναλυτικό ρεπορτάζ για την εξέλιξη του έργου Άκτιο-Αμβρακία, για το οποίο είχαμε ασχοληθεί και παλαιότερα (διαβάστε εδώ: «Πλήγμα» για την επισκεψιμότητα στην Πρέβεζα ο «κατσικόδρομος» Αμβρακία-Άκτιο ).

Το ρεπορτάζ αναφέρει:
«Σε τέλμα βρίσκεται η κατασκευή του οδικού άξονα Ακτίου-Αμβρακία, όπου, σχεδόν, το σύνολο των κατασκευαστικών εργασιών έχει ανασταλεί εξαιτίας προβλημάτων ρευστότητας της κοινοπραξίας Ιόνιος ΑΕ-ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική-Consorzio Stabile Italimprese. Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει στο Capital.gr ο πρόεδρος του εργατικού κέντρου Αγρινίου, Κωνσταντίνος Μαργιώλης, οι εργαζόμενοι στο έργο βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας, όντας απλήρωτοι τους τελευταίους μήνες και θα συναντηθούν με εκπροσώπους του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας.

Κίνδυνος έκπτωσης του αναδόχου
Όπως επισημαίνουν στο Capital.gr κύκλοι του υπουργείου Ανάπτυξης, έχει εξαντληθεί κάθε μέσο προκειμένου να διοχετευτεί ρευστότητα στο έργο. Τέλη του περασμένου Αυγούστου, το αρμόδιο υπουργείο είχε προχωρήσει στην καταβολή δεδουλευμένων αποδοχών των εργαζομένων ύψους 947,2 χιλιάδων ευρώ για τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο. 
Τότε -είχε προηγηθεί η καταβολή ακόμη 300 χιλιάδων ευρώ από το ΥΠΑΝ- είχε διαφανεί ότι το έργο βγαίνει από το αδιέξοδο.
Ωστόσο, σήμερα οι εργασίες έχουν ανασταλεί στον αυτοκινητόδρομο που συνδέεται με το Δυτικό άξονα Βορρά-Νότου και με δεδομένο ότι ήδη έχουν εκταμιευθεί συνολικά 1,2 εκατ. ευρώ, από το αρμόδιο υπουργείο επισημαίνουν ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για την παροχή επιπρόσθετης βοήθειας.
Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, έχει ξεκινήσει η διαδικασία της έκπτωσης του αναδόχου. Μία κοινοπραξία μπορεί να κηρυχθεί έκπτωτη, όταν δεν πληροί τις συμβατικές υποχρεώσεις της.
Η επιβλέπουσα, δηλαδή, υπηρεσία του έργου, προχωρά σε σειρά ενεργειών, οι οποίες αρχικά είναι «προειδοποιητικές»: κοινοποιεί ειδική πρόσκληση και εν συνεχεία ειδική διαταγή, στις οποίες πρέπει να συμμορφωθεί ο ανάδοχος. Με άλλα λόγια, δίνεται χρόνος στον ανάδοχο, εως ότου αυτός κηρυχθεί έκπτωτος. 
Όπως πληροφορείται το Capital.gr, στην περίπτωση του άξονα Άκτιο-Αμβρακία, η διαδικασία της έκπτωσης είναι σε αρχικό στάδιο, δηλαδή η κατάσταση είναι, για την ώρα, σχετικά αναστρέψιμη. 

«Θα επαναλειτουργήσουν τα εργοτάξια»
Πηγές προσκείμενες στην ελληνοϊταλική κοινοπραξία, επισημαίνουν ότι τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί, ελλείψει ρευστότητας αλλά και μη έγκυρης απόδοσης των απαιτούμενων χώρων, τείνουν να επιλυθούν, ενώ έχουν εξευρεθεί οι απαραίτητοι πόροι. 
«Μέσα στον Ιανούαριο, όλα τα εργοτάξια θα επαναλειτουργήσουν» σημειώνουν.

Τρία χρόνια 
Ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης του έργου-υπεγράφη τον Μάρτιο του 2010- είναι τρία χρόνια. Ωστόσο, αγνοείται, πλέον, πότε ο οδικός άξονας θα έχει ολοκληρωθεί, εάν ο ανάδοχος δεν ξεπεράσει τα προβλήματα. 
Το έργο, που διαθέτει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, είναι συνολικού προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ και πριν περιέλθει σε τέλμα, αποτελούσε το μοναδικό project που υλοποιούνταν με γρήγορους ρυθμούς. Μάλιστα, αρχές χρονιάς, προγραμματιζόταν η παράδοση τμημάτων του, όπως το Σαμάρι-Λουτράκι. 
Ο άξονας που αποτελείται από τέσσερις εργολαβίες, όταν ολοκληρωθεί θα συνδέεται με την Ιόνια Οδό και το αεροδρόμιο του Ακτίου, αποτελώντας μοχλό ανάπτυξης για τη Δυτική Ελλάδα. 


Δεν υπάρχουν σχόλια: