Δευτέρα 31 Μαΐου 2010

5η Συνάντηση χορευτικών συγκροτημάτων και φίλων της παράδοσης στα χωριά της Πρέβεζας.


5η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΧΟΡΕΥΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΦΙΛΩΝ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΣΤΑ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΒΕΖΑΣ
<<για τον πολιτισμό και την παράδοση>> στις 2-3-4 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010
Η μεγάλη επιτυχία της περυσινής συνάντησης μας οδηγεί φέτος σε ένα πιο αναβαθμισμένο τριήμερο γεμάτο ελληνική παραδοσιακή μουσική και χορό με τη συμμετοχή καταξιωμένων εισηγητών από τις περιοχές που θα διδαχθούν και 2 πανηγύρια στα χωριά Λυγιά και Αηδονιά με μερικούς από τους καλύτερους μουσικούς της Ελλάδας. Τα μαθήματα και η διαμονή θα γίνουν στο Κανάλι Πρέβεζας (έδρα του Δήμου Ζαλόγγου).
Συγκεκριμένα θα διδαχθούν χοροί και τραγούδια από τις περιοχές:
Πάρος με τον Γιώργο Λιάρο
Ρέθυμνο με το Μιχάλη Σηφακάκη
Δυτικός Πόντος με τον Κώστα Νικολαΐδη
Καγκελάρης Παπαδατών Πρέβεζας με τον Κώστα Μήτση και ντόπιους κατοίκους του χωριού
Τσάμικο και συρτό Ρούμελης: η προσαρμογή του χορευτή στη μουσική και το τραγούδι με την Αγγελική Καραγεώργου και
Εισαγωγή στο Πολυφωνικό τραγούδι με τους Ανθούλα και Βαγγέλη Κώτσου.
Οι ώρες που θα διεξαχθούν τα μαθήματα είναι Παρασκευή 2/7: 17:00 - 20:00 και Σάββατο 3/7: 10:00 - 13:00
Την Παρασκευή 2 Ιουλίου το πανηγύρι θα γίνει στη Λυγιά στο λιμανάκι, δίπλα στα καΐκια και θα περιλαμβάνει μουσική και χορό από τις περιοχές:
Ήπειρο, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Κρήτη, Μικρά Ασία και Καππαδοκία.
Το Σάββατο 3 Ιουλίου το πανηγύρι θα γίνει στην παραδοσιακή πέτρινη πλατεία του ορεινού χωριού Αηδονιά, μπροστά στην εκκλησία με μουσική και χορούς από τις περιοχές:
Ήπειρο, Μακεδονία, Θράκη, Πόντο, Ρούμελη και Θεσσαλία.
Συμμετέχουν οι μουσικοί:
Νίκος Φιλιππίδης (κλαρίνο)
Νίκος Οικονομίδης (βιολί)
Κώστας Φιλιππίδης (Λαούτο)
Μάνος Κουτσαγγελίδης (Κανονάκι)
Γιώργος Μαρινάκης (Βιολί)
Γιάννης Ντομπρίδης (Γκάιντα)
Κώστας Μερετάκης (Κρουστά)
Παύλος Αθανασιάδης (Ποντιακή Λύρα)
Γιώργης Βεριδάκης (Κρητική Λύρα)
Γιώργος Κωνσταντάκης (Λαούτο)
Τραγουδούν:
Παναγιώτης Λάλεζας,
Βαγγέλης Κώτσου
Μάνος Κουτσαγγελίδης
Νίκος Οικονομίδης
Κώστας Φιλιππίδης
Κώστας Μήτσης
Παύλος Αθανασιάδης
Γιώργης Βεριδάκης
Κυριακή Σπανού και
Κατερίνα Δούκα
Το Σάββατο 5 ώρες ελεύθερος χρόνος για κολύμπι και εκδρομές 1μμ - 6μμ!!!!!
Τιμή συμμετοχής ΜΟΝΟ 120 ΕΥΡΩ κατ' άτομο και περιλαμβάνει:
2 διανυκτερεύσεις
συμμετοχή στα μαθήματα
συμμετοχή στις ξεναγήσεις
συμμετοχή στα 2 γλέντια
2 βραδινά φαγητά
απεριόριστο κρασί
φάκελος με εισηγήσεις και πληροφοριακό υλικό.
Δηλώσεις συμμετοχής μέχρι 11 Ιουνίου 2010 (η ημερομηνία μπορεί να τροποποιηθεί σε περίπτωση που καλυφθεί ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων νωρίτερα)
Για τη συμμετοχή απαιτείται προκαταβολή 60 ευρώ ανά άτομο.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ - ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Γιάννης Αλεξίου Τηλ. 2310510901 και 6972622658 email: panigiris.gr@gmail.com
Κώστας Μήτσης Τηλ. 2106980695 και 6972972957 (19:00 - 23:00) email: mitsisk@gmail.com

Κυριακή 30 Μαΐου 2010

Γενικό Συμβούλιο της Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας Ελλάδος

/>
Συνέλευση του νέου οργάνου της Πανηπειρωτικής.

Με πλήρη επιτυχία διεξήχθη η πρώτη, της νέας περιόδου, Συνέλευση του νέου οργάνου της Συνομοσπονδίας του Γενικού Συμβουλίου, στο Πνευματικό Κέντρο των Ηπειρωτών Κλεισθένους 15, την Τετάρτη 26 Μαΐου.Αποτελεί ένα καινοτόμο θεσμικό όργανο, που αποτελείται από τους προέδρους των Αδελφοτήτων, Ενώσεων και Ομοσπονδιών που απαρτίζουν την ΠΣΕ και το οποίο θα συγκαλείται δύο φορές το χρόνο ή και εκτάκτως αν σημαντικά γεγονότα και καταστάσεις επιβάλλουν.Αν και συμβουλευτικού χαρακτήρα προς το Δ.Σ. της ΠΣΕ, αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην όλη πορεία του ηπειρωτικού αποδημικού κινήματος, ενισχύοντας σημαντικά την άμεση αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ βάσης και κορυφής. Δίνεται έτσι η ευκαιρία άμεσης αλληλοενημέρωσης των δραστηριοτήτων των οργανώσεων, κατανόησης και αντιμετώπισης των αδυναμιών τους, γνωστοποίησης ευρύτερων προβλημάτων που αφορούν τις ίδιες, αλλά και την Ήπειρο και κυρίως άμεσης και συλλογικής αντιμετώπισης αυτών. Παράλληλα αποτελεί και δεξαμενή εμπλουτισμού και στελέχωσης διαφόρων ενισχυτικών, του έργου της ΠΣΕ, επιτροπών, όπως Τύπου, Πολιτισμού, Νεολαίας κλπ, πράγμα που βρήκε άμεση και ομόθυμη ανταπόκριση από όλα τα μέλη της Συνέλευσης.Μετά από μακρό και γόνιμο διάλογο, εκλέχτηκαν οι: η κυρία Μαρία Νάκη, ο κύριος Γιώργος Διώχνος και ο κύριος Βασίλης Τζούμας, οι οποίοι με τον Πρόεδρο και τον Γενικό Γραμματέα της ΠΣΕ θα απαρτίζουν την συντονιστική επιτροπή του οργάνου, του οποίου το έργο αναμένεται με μεγάλες προσδοκίες.

Παρασκευή 28 Μαΐου 2010

ΑΘΗΝΑ - ΜΟΝΑΧΟ - ΑΝΝΟΒΕΡΟ


Δεν έβαλα τις παραπάνω φωτογραφίες σαν αφιέρωμα στην ιστορία του Ο.Σ.Ε. ή των τρένων γενικότερα, αλλά για να αναφερθούμε σε ένα κοινωνικό πρόβλημα που σημάδεψε την Ελληνική κοινωνία , την μετανάστευση στη Γερμανία. Δύσκολοι καιροί για αυτούς που΄φεύγαν για τα ξένα ,αλλά και για εμάς τα παιδιά τους που μέναμε πίσω και στερηθήκαμε στα παιδικά μας χρόνια τον πατέρα μας, την μάνα μας ή και τους δύο γονείς ταυτόχρονα.

Αυτό το εισιτήριο είναι από την δεύτερη φορά που ο πατέρας μου έφευγε για την Γερμανία.

Τετάρτη 26 Μαΐου 2010

ΤΗΣ ....ΑΠΟΚΑΘΗΛΩΣΗΣ.

Στον διάδρομο του δεύτερου ορόφου του Δημαρχείου είδαμε να κοσμεί τον τοίχο η <<ΠΡΟΤΑΣΗ-ΜΕΛΕΤΗ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΡΩΜΙΑΣ>>. Επειδή η μελέτη έγινε το έτος 2003 και δεν υπάρχει προοπτική να κατασκευασθεί, ας κατέβει τουλάχιστον το << ΓΕΝΙΚΟ ΠΡΟΟΠΤΙΚΟ>> για να μην μας θυμίζει υποσχέσεις πού μένουν υποσχέσεις και προεκλογικά προγράμματα που δεν υλοποιούνται. Αφού δεν έγινε η πλατεία επί <<ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ>> , άντε γειά επί << ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ>>. Όταν κύριοι του Δήμου αποφασίσετε να απομακρύνετε την μελέτη από την θέση της παρακαλούμε να μας ενημερώσετε. Αφού δεν κάναμε εγκαίνια της πλατείας ας γιορτάσουμε την ΑΠΟΚΑΘΗΛΩΣΗ.

Δευτέρα 24 Μαΐου 2010

Το χαβιάρι μαύρο,το ροκφόρ μουχλιασμένο.


Ενα από τα βασικά τρικ του προπαγανδιστικού μπαράζ υπέρ της βίαιης αναδιάρθρωσης της ελληνικής κοινωνίας, σε βάρος της μισθωτής εργασίας, είναι η ενοχοποίηση όλου συλλήβδην του «ελληνικού λαού» για τα χρόνια της «πλαστής ευημερίας» που εξέπνευσε. Κάποιες όμως φορές, τα παραδείγματα που επιστρατεύονται μας αποκαλύπτουν τον (πραγματικό) κόσμο μέσα στον οποίο ζουν και κινούνται τα επιτελεία αυτής της «επικοινωνιακής» διαχείρισης.
«Νοικοκυριά σε ύφεση» είναι π.χ. ο τίτλος του ρεπορτάζ του «Κ» (της «Καθημερινής» των Αλαφούζου-Παπαχελά), με «τρεις τυπικές ελληνικές οικογένειες» να μας «ανοίγουν τους λογαριασμούς τους» σε καιρό κρίσης (1.2.09). Ιδέα όντως ενδιαφέρουσα - μόνο που παθαίνεις σοκ διαπιστώνοντας τι ακριβώς θεωρείται από την καλή εφημερίδα σαν «τυπική ελληνική οικογένεια»: το «φτωχότερο» από τα τρία δείγματα έχει μηνιαίο εισόδημα 4.475 ευρώ το μήνα, τα δε άλλα 6.883 και μέχρι 30.000 ευρώ!
Οσο για τις επιπτώσεις της κρίσης, αυτές αποτυπώνονται σε μελαγχολικές εξομολογήσεις όπως η παρακάτω: «Αδυνατώ πιά να αγοράσω επώνυμα ρούχα. Πηγαίνω σε δυο πιο οικονομικά μαγαζιά στο Χαλάνδρι, για να πάρω ό,τι χρειάζομαι για τη δουλειά - φτηνομπλουζάκια, τέτοια. Δεν θα πάω πια στου 'Βάρδα', όπως συνήθιζα». Με τέτοιο επίπεδο ζωής, λογικό δεν είναι να σφίξουμε κάπως το ζωνάρι προκειμένου, όπως μας καλεί ο κ. Παπακωνσταντίνου, «να σωθεί η χώρα»;
Ανάμεσα στις γραμμές του ίδιου ρεπορτάζ διακρίνουμε ωστόσο -υπό μορφήν «εξόδων»- κάποιους άλλους συμπολίτες μας:
* Η ανώνυμη π.χ. «κοπέλα» που τα καλοκαίρια «προσέχει» τον εννιάχρονο γιο της οικογένειας των 4.475 ?, «κοστίζει 100 ευρώ την εβδομάδα». Βγάζει, δηλαδή, μόλις 400 ευρώ το μήνα - για απασχόληση ισόχρονη, υποθέτουμε, με την απουσία των γονέων απ' το σπίτι.
* Η «γυναίκα για την καθαριότητα στο σπίτι» της ίδιας οικογένειας, που λόγω κρίσης «έρχεται» πια μόνο «κάθε 15 ή ακόμη και 20 μέρες», παίρνει 60 ευρώ το μήνα. Τουτέστιν, έχει μεροκάματο 30 ή 40 ευρώ.
* 15.000 ευρώ το χρόνο (μείον το ΙΚΑ) πληρωνόταν ο υπάλληλος στο μαγαζί της τρίτης οικογένειας, που απολύθηκε λόγω κρίσης, ενώ άγνωστες παραμένουν οι απολαβές του «έκτακτου υπαλλήλου για τις γιορτές» - που φέτος δεν προσλήφθηκε («ούτε καν» αυτός.) στο ίδιο μαγαζί.
* 800 ευρώ είναι ο μηνιαίος μισθός της γυναίκας που απασχολεί η οικογένεια των 6.883 ? «για βοήθεια στην κατάκοιτη μητέρα του συζύγου», χωρίς να προσδιορίζεται αν δουλεύει 8ωρο ή 24ωρο.
Οπως δεν μαθαίνουμε τίποτα για τον προϋπολογισμό όσων δουλεύουν στα «ιδιωτικά σχολεία των παιδιών», στο «συνοικιακό κομμωτήριο» που «αντικατέστησε το καλό», στα «απλά ταβερνάκια» και τις «αλυσίδες με φτηνά ρούχα» όπου κατέφυγαν οι εν λόγω μικρομεσαίοι μετά την έκπτωσή τους απ' τον πρωτοκλασάτο καταναλωτικό παράδεισο. Ενός ολόκληρου κόσμου, δηλαδή, που προφανώς δεν συνυπολογίζεται στις «τυπικές ελληνικές οικογένειες» - και, ως εκ τούτου, το ρεπορτάζ δεν μπαίνει στον κόπο να μας διαφωτίσει πώς τα φέρνει βόλτα.
Στο ίδιο ακριβώς μήκος κύματος, ο Σταύρος Θεοδωράκης καταγράφει στο http://www.protagon.gr/ (26/4/10) «όσα πρέπει να ξεχάσουμε» πιά: «τα κολωνακιώτικα τακούνια των 485 ?», «τα ρολόγια των 13.970 της πλατείας Συντάγματος», «τα δίκλινα έναντι 199 ? τη βραδιά», «τα δεκάευρα στα πουρμπουάρ» κ.ο.κ.
Σε ποιους ακριβώς απευθύνεται ο έμπειρος δημοσιογράφος; Απλά μαθηματικά του δημοτικού θα αρκούσαν, πάντως, για να διαπιστώσει πως οι αγοραστές των παραπάνω «αγαθών» δεν πρόκειται να «ξεχάσουν» τίποτα: το πακέτο Κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ ουδόλως τους θίγει, απεναντίας εκπληρώνει τις πιο μύχιες επιθυμίες τους σε βάρος των μισθωτών (τους). Για την «ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας» της οικονομίας «μας», ρε γαμώτο!

PIRROS IONITIS.

Κυριακή 23 Μαΐου 2010

Τι δεν ανέφερε το ψήφισμα της απεργίας της 20 Μάη




Πηγή: http://www.paspaase.gr/

Η τελευταία συγκέντρωση και πορεία στις 20 Μάη για το ασφαλιστικό, ήταν,υπολογίζοντας τα δεδομένα, μεγαλειώδης. Χιλιάδες εργαζόμενοι του Δημόσιου Τομέα, των ΔΕΚΟ και των μεγάλων πρώην κρατικών επιχειρήσεων (τράπεζες, λιμάνια, διυλυστήρια), μαζί μ' εκατοντάδες ελεύθερους επαγγελματίες και ιδιωτικούς υπάλληλους, κατέβηκαν στο δρόμο, χέρι χέρι με τη συνδικαλιστική τους ηγεσία, για να εκφράσουν την αντίθεσή τους στις επιχειρούμενες αλλαγές.
Στη συγκέντρωση, σύμφωνα με τα λόγια του ψηφίσματος που κατατέθηκε στη Βουλή, «εκφράστηκε με δυναμικό τρόπο η απαίτηση να αποκρουσθούν οι νεοφιλελεύθερες συνταγές, να αποτραπεί η ακύρωση του κοινωνικού κράτους στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, να μην προωθηθεί και ψηφισθεί το ασφαλιστικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης και να μην κυριαρχήσουν οι ''αγορές και οι κερδοσκόποι''».
Δε θα μπούμε στη συζήτηση για το αν φταίνε οι αγορές και οι κερδοσκόποι που δεν υπάρχει σήμερα σάλιο στο ασφαλιστικό ή η απρόσκοπτη προσπάθεια ορισμένων συντεχνιών να εφαρμόσουν για πάρτη τους το σύνθημα "σύνταξη στα 12 στρατός στα 100".Ή αν τα αποθεματικά των Ταμείων πήγαν για θαλασσοδάνεια ή λάθος επενδύσεις.
Ούτε είναι στις προθέσεις μας να θίξουμε το κατά πόσο αυτό το πελατειακό μπάχαλο που δημιουργήθηκε μεταπολιτευτικά μπορεί να θεωρηθεί κοινωνικό κράτος με περγαμηνές κοινωνικής δικαιοσύνης.
Αυτό που σίγουρα βγάζει μάτι και πρέπει να τονιστεί είναι ότι στη συγκέντρωση και πορεία δεν ακούστηκε λέξη για τα πραγματικά προβλήματα του προτεινόμενου νέου ασφαλιστικού νόμου.
Πρώτον, λέξη δεν ακούστηκε για την εξαίρεση από την ενοποίηση του ταμείου των δημοσιογράφων, των υπαλλήλων της Τραπέζης της Ελλάδος, των γιατρών, των δικηγόρων και των μηχανικών. Αυτοί ως εκλεκτοί που είναι θα ασφαλίζονται σε διαφορετικούς φορείς. Τα απόπαιδα θα μείνουν μόνα τους.
Δεύτερον, κουβέντα δεν ειπώθηκε για τη μη κατάργηση των φόρων υπέρ τρίτων. Πλήρωνε λαέ νομικόσημα και μηχανικόσημα για να μπεις εσύ στο ΙΚΑ και οι άλλοι να επιχαίρουν ότι έχουν υγιές ταμείο, δικό τους.
Τρίτον, ψίθυρος δεν ακούστηκε για την εξαίρεση του Στρατού και των Σωμάτων Ασφαλείας από τη μεταρρύθμιση. Ε, φυσικά, άλλωστε η προστασία του πολίτη είναι παγιωμένο αγαθό για το οποίο χαλάλι να πληρώσουμε και κάτι παραπάνω...
Τέταρτον, άχνα δεν βγήκε για την ανταποδοτική σύνταξη, σύμφωνα με την οποία όσο πιο υψηλόμισθος είσαι τόσο πιο ανταποδοτική γίνεται και το αντίθετο. Με 850 ευρώ το μήνα έχεις αναπλήρωση περί το 20% με πάνω από 4 χιλιάρικα 45%. Η δικαιοσύνη σε όλο της το μεγαλείο.
Ξέρετε γιατί δεν ακούσαμε κάτι για όλα αυτά;
Διότι, όλα αυτά, είναι οι πελατειακές διευθετήσεις που έκανε η κυβέρνηση προς μερικές ομάδες, παρούσες κατά τ' άλλα στην απεργία, με στόχο να περάσει τα λεγόμενα "σκληρά" μέτρα. Ξέρετε ποια; Τα εντελώς αυτονόητα που έπρεπε να είχαν γίνει χτες.
α) Η βασική σύνταξη να πληρώνεται από το κράτος βάσει φορολογίας για να αποφεύγονται οι κομπίνες με τις δεκαπενταετίες, όπου μόλις θεμελιώσει ο άλλος βγαίνει στη μαύρη αγορά.
β) Το μεγάλο κομμάτι της σύνταξης να υπολογίζεται με αναλογικό τρόπο που θα αντιστοιχεί στα χρόνια ασφάλισης και τις καταβληθείσες εισφορές.
γ) Να υπάρχει ένα ενιαίο αποθεματικό, ένας ενιαίος κορβανάς που θα συμπεριλαμβάνει την περιουσία και τα διαθέσιμα των Φ.Κ.Α., τα οποία ανέρχονται σήμερα σε 29.55 δις ευρώ καθώς και το Ταμείο Αλληλεγγύης, το οποίο πιστώθηκε με 580 εκατ. ευρώ για το έτος 2009, ενώ για το 2010 η σχετική πίστωση προβλέπεται να ανέλθει σε 630 εκατομ. ευρώ.
δ) Τα Tαμεία κοινωνικής ασφάλισης να περιοριστούν σε τρία. Μισθωτών, Αγροτών, Αυτοαπασχολούμενων για να λειτουργήσει επιτέλους ο νόμος των μεγάλων αριθμών. Μεγάλα ταμεία, καλύτερος συσχετισμός εργαζόμενων προς συνταξιούχους, βελτιωμένες αποδόσεις.
ε) Οι εθελούσιες έξοδοι να απαγορεύονται με φυλάκιση και δέσμευση περιουσιών, για να μην πλουτίζουν κάποιοι στην πλάτη του κοσμάκη όπως στον ΟΤΕ.
στ) Τα όρια ηλικίας γυναικών και ανδρών στο δημόσιο να εξισωθούν. Ισότητα δεν έχουμε;
Συμπερασματικά λοιπόν, το νέο ασφαλιστικό για το οποίο τόσοι άνθρωποι κατέβηκαν στο δρόμο έχει προβλήματα. Δεν είναι όμως αυτά για τα οποία φωνάζουν οι σημερινοί 55ρηδες και τα συνδικάτα. Έτσι κι αλλιώς, οι πολίτες μέσης ηλικίας κάτοχοι ώριμων και θεμελιωμένων δικαιωμάτων, με μικρές σχετικά απώλειες θα εξασφαλίσουν τις συντάξεις και τα όρια συνταξιοδότησης των παλαιών Ταμείων.
Το πρόβλημα είναι ότι αδικούνται κατάφορα δυο γενιές.
Από τη μία μεριά οι ηλικιωμένοι χαμηλοσυνταξιούχοι καταγράφουν μετά την περικοπή της 13ης και 14 σύνταξης υψηλές εισοδηματικές απώλειες.
Από την άλλη μεριά οι νέοι εργαζόμενοι επωμίζονται εξ' ολοκλήρου το κόστος μιας μεταρρύθμισης που είναι μεν σημαντική, πλην όμως για λόγους που εξηγήθηκαν πιο πάνω κρίνεται κατώτερη των περιστάσεων.
Για να ανταποκριθεί στις περιστάσεις το νέο ασφαλιστικό, ως προς το ταμειακό του σκέλος, θα έπρεπε να βάλει περισσότερο χέρι στους ώριμους 50ρηδες και ειδικά αυτούς που προέρχονται από τον Στρατό και τα Σώματα Ασφαλείας και συνταξιοδοτούνται προκλητικά στα 50 και να αφήσει τους χαμηλοσυνταξιούχους εκτός.
Ως προς το βάθος της μεταρρύθμισης, πρέπει αναμφίβολα να γίνει πιο τολμηρό.
Αν μη τι άλλο να εξαφανίσει πλήρως τις όποιες πελατειακές διευθετήσεις. Έτσι θα γινόταν και περισσότερο διαγενεακά δίκαιο

Παρασκευή 21 Μαΐου 2010

ΤΟ ΨΑΡΕΜΑ ΣΤΗ ΛΙΜΝΗ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ

Ο Πάνος ο Κώτσης πήρε την παρέα του, τα σύνεργα ψαρικής, την καλή διάθεση που έχει πάντα όταν ξεφεύγει από τα προβλήματα της καθημερινότητας και στην όχθη της λίμνης του Ζηρού επιδίδεται στο αγαπημένο του χόμπυ. Τώρα όμως ο Πάνος πηγαίνει πρός θάλασσα μεριά λόγω της μόλυνσης της λίμνης . Στο παραπάνω πλάνο ο Στέλιος ο Διγενόπουλος είναι ο Α' βοηθός ψαρά, ενώ ο τρίτος της παρέας ο Αλέξανδρος Αγγέλης εκτελεί χρέη φωτογράφου.

Δευτέρα 17 Μαΐου 2010

"Σχετικά με το μέλλον της Ελλάδας"


>> 18 Απρ 2010 Επιτέλους φτωχοί!>>
>>
Του Γιάννη Ξανθούλη*>>
>> Να ξαναγίνουμε φτωχοί. Όπως ήμασταν πάντα. Όπως οι ήρωες των παλιών αναγνωστικών που οι γιαγιάδες έμοιαζαν με γιαγιάδες κι όχι με συνταξιούχες πόρνες. Όπου οι μπαμπάδες επέστρεφαν το μεσημέρι για να καθίσει ΟΛΗ η ελληνική οικογένεια στο τραπέζι και να φάει το σεμνό φαγητό -όσπρια πεντανόστιμα και ζαρζαβατικά με μαύρο ψωμί μοσχοβολιστό- ενώ η γάτα και ο σκύλος περίμεναν στωικά να 'ρθει η σειρά τους ... Να ξαναγίνουμε φτωχοί όπως ήμασταν πριν σαράντα και πενήντα χρόνια. Τότε που ονειρευόμασταν εν μέσω γκρι, μπλε και μπεζ χρωμάτων, τότε που καμιά Ελληνίδα δεν φιλοδοξούσε να γίνει ψευδοξανθιά, τότε που η λάσπη κολλούσε συμπαθητικά στα παπούτσια μας και οι αυθεντικοί ζήτουλες βρίσκονταν έξω απ' τις εκκλησιές περιμένοντας το τέλος της λειτουργίας και του μνημόσυνου.
>>
>> Να ξαναγίνουμε φτωχοί πλην τίμιοι, χωρίς κινδύνους να ξεστρατίσουν οι αρχιμανδρίτες προς την ψηφιακή παιδοφιλία. Να βρούμε ξανά τις σωστές μας κλίμακες χωρίς αγωνία παρκαρίσματος και παχυσαρκίας. Να ξαναβρούμε τη γεύση του «μπατιρόσπορου», των ελαχιστοποιημένων αναγκών, να ανακαλύψουμε εκ νέου τον ποδαρόδρομο και το συγκινητικό μοντέλο της «γυναίκας της Πίνδου». Μόνο με τέτοιες ηρωικές διαδρομές ενδεχομένως να ακυρώσουμε το κόμπλεξ μας έναντι του Μπραντ Πιτ και της Ναόμι Κάμπελ.
>>
>> Να ξαναβρούμε -γιατί όχι- και τους παλιούς καλούς εχθρούς (κυρίως από τα βόρεια) που σήμερα τους έχουμε σκλάβους στα παβιγιόν μας. Να ξετρελαθούμε από την επικοινωνιακή μας υστερία με τα σιχαμένα κινητά τηλέφωνα που κατάργησαν κάθε έννοια ιδιωτικής ζωής. Να σκάψουμε στις αυλές -όσοι έχουν αυλές- και να κάνουμε παραδοσιακούς ασβεστόλακκους για να ασπρίζουμε τα δέντρα έτσι για καλαισθησία και υγεία. Να βρούμε πάλι τη σημασία του χώματος καταργώντας το καυσαέριο του επάρατου τρέχοντος πολιτισμού. Να εφεύρουμε τις παλιές νοσοκόμες που σέρνονταν από σπίτι σε σπίτι ρίχνοντας ενέσεις πενικιλίνης στα οπίσθια ολόκληρου του Έθνους.
>>
>> Να προσδιορίσουμε ξανά την ντροπή και τον «σεβασμό» προσέχοντας το βλακώδες λεξιλόγιο των τέκνων μας. Επιτέλους, όποιο τέρας βρίζει ή χρησιμοποιεί την πάνδημη και πολυμορφική λέξη «ΜΑΛΑΚΑΣ» πάνω από εκατό φορές την ημέρα να το μπουκώνουμε με «κόκκινο πιπέρι εξόχως καυτερό», όπως τον καιρό της εξαίρετης φτώχειας μας .
>>
>> Να μάθουμε να χρησιμοποιούμε τα κουλά μας χέρια σε δουλειές που σήμερα δίνουμε του κόσμου τα λεφτά, όπως μεταποίηση ρούχων, αλλαγές γιακάδων στα πουκάμισα, καρικώματα στις κάλτσες, υδραυλικές και σχετικές εργασίες. Να απαγορευτεί διά ροπάλου το γκαζόν που για μας τους πρώην φτωχούς δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Στη θέση του να φυτευτούν λαχανικά ή και οπωροφόρα για να μην καλοσυνηθίζουμε την κάστα των μανάβηδων. Κάποτε ο μαϊντανός, τα κρεμμύδια και τα σκόρδα ήταν τα βασικά καλλωπιστικά των κήπων μας .
>>
>> Να επανακτήσουμε το κύρος μας, χρησιμοποιώντας βέργες κι ό,τι τέλος πάντων απαιτούσε ο βασικός σωφρονιστικός κώδικας τα χρόνια της περήφανης ανέχειας ... Σταματήστε τις ψυχολογίες και τις παραφιλολογίες για τα «τραύματα» των παιδιών. Μόνο λύσεις γήινες και πρακτικές -χωρίς ενστάσεις από τον Ρομπέν της ευαισθησίας, τον ΣΥΡΙΖΑ- θα αποκαταστήσουν την τρέλα και το χάος που υπαινίσσονται οι στατιστικές.
>>
>> Να θυμηθούν οι Νεοέλληνες πως προέρχονται απ' τον Μεγαλέξανδρο, από τον Μιλτιάδη, τον Αριστείδη και προφανώς απ' τον... Αλκιβιάδη, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να βάλουν σε ενέργεια τον «δίκαιο θυμό» αν συμπέσουν με ληστές τραπεζών, περιπτέρων, σούπερ μάρκετ και κοσμηματοπωλείων. Κανένας δισταγμός. Τα παλιά χρόνια για ψύλλου πήδημα σε μπαγλάρωναν. Θυμήσου και κόψ' τους τα χέρια ή και τα αχαμνά. Επιτέλους ας σταματήσουμε την ευρωπαϊκή μας ψυχοπάθεια ...
>>
>> ΠΟΤΕ κανένας Έλληνας δεν έγινε σωστός Ευρωπαίος. Ούτε καν ο Αβραμόπουλος ούτε καν ο Σημίτης και άλλοι τέτοιοι που μου διαφεύγουν. Απ' τον καιρό που σταματήσαμε να θυμώνουμε σωστά, την πατήσαμε. Σταματήστε το «ντόπινγκ» με το τσουλαριό των λαϊκών ασματομουλάρων. ΠΟΣΟΥΣ ΠΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΕΣ ΧΩΡΑ Η ΕΛΛΑΣ, κύριοι καναλάρχες της πλάκας; Δεν είναι καιρός να ξεβρωμίσει ο τόπος απ' τους εκφραστές του τραγουδιστικού Κάμα Σούτρα; ΠΟΙΟΣ θα μαζέψει τις ελιές στα περιβόλια όταν ο κάθε πικραμένος ονειρεύεται να γίνει αφίσα στη Συγγρού; Ποιος θα καθαρίσει τη Συγγρού απ' το αίσχος της καψουρικής ταπετσαρίας, κύριοι δήμαρχοι; Οι τραβεστί; Οι καημένες οι τραβεστί έχουν άλλες υποχρεώσεις ...
>>
>> Μη φοβάστε τη φτώχεια. Η πατρίδα μας είναι ευλογημένη έστω κι αν δεν παράγει λαμαρίνες αυτοκινήτων ή καλής ποιότητας νάρκες και όπλα για τριτοκοσμικούς. Θυμηθείτε την ευλογία του ελαιόλαδου, της κορινθιακής σταφίδας, του χαλβά Φαρσάλων, των εσπεριδοειδών, της σαρδέλας και των λατρεμένων ραδικιών. Λάδι, χόρτα, ελίτσες, λίγο τυρί και ψωμί ζεστό, να φρεσκάρουμε στο μνημονικό μας το παλιό αναγνωστικό του Δημοτικού. Το ξέρω πως είναι ζόρι να κόψουμε το σούσι απότομα, όμως ήρθε ο καιρός να αναβιώσουμε την όπερα της πεντάρας, της δεκάρας και των άλλων χρηστικών μας αξεσουάρ. Μια δοκιμή νομίζω πως θα μας πείσει ...
>> ΖΗΤΩ Η ΕΛΛΑΣ και ο θεός των μικρών πραγμάτων μαζί μας.
>>
>> * ΞΑΝΘΟΥΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ>>
>> O Γιάννης Ξανθούλης γεννήθηκε το 1947 στην Aλεξανδρούπολη (από γονείς πρόσφυγες από την Ανατολική Θράκη). Σπούδασε δημοσιογραφία και σχέδιο. Aπό το 1969 εργάζεται ως δημοσιογράφος και χρονογράφος σε εφημερίδες, περιοδικά και ραδιόφωνο. Aσχολήθηκε με το παιδικό θέατρο. Έγραψε και εικονογράφησε παιδικά βιβλία. Σατιρικά κείμενα και θεατρικά έργα του -περισσότερα από τριάντα- παρουσιάστηκαν στο ελληνικό θέατρο. Tο 1981 εκδόθηκε το πρώτο του μυθιστόρημα, O Mεγάλος Θανατικός. Aκολούθησαν: Oικογένεια Mπες-Bγες (1982), Tο καλοκαίρι που χάθηκε στο χειμώνα (1984), O Σόουμαν δε θά 'ρθει απόψε (1985), Tο πεθαμένο λικέρ (1987), O χάρτινος Σεπτέμβρης της καρδιάς μας (1989), Tο ροζ που δεν ξέχασα (1991), H εποχή των καφέδων (1992), H Δευτέρα των αθώων (1994) και Tο τρένο με τις φράουλες (1996). Έργα του έχουν μεταφραστεί στα γαλλικά, αγγλικά, δανέζικα, γερμανικά, ισπανικά, ιαπωνικά, ολλανδικά
Πηγή: Αναγνώστης- Συνεργάτης Passenger.mc (φίλος Ρωμιώτης)

Κυριακή 16 Μαΐου 2010

ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΤΗΣ ΜΑΥΡΗΣ

Τις ημέρες του Πάσχα επισκέφτηκα οικογενειακώς το ποτάμι της Μαυρής. Το θέαμα που αντίκρυσα ήταν απογοητευτικό για εμένα. Αντί για το ποτάμι που ήξερα, αυτό που είδα έμοιζε με ένα μικρό ρυάκι. Η κοίτη του έχει στενέψει πολύ και στις όχθες του δεν υπήρχαν οι ιτιές που ξέραμε με τις αηδονοφωλιές κρεμασμένες πάνω τους. Το νερό που κυλούσε ελάχιστο, παρά τις πολλές βροχές του περασμένου χειμώνα. Έλεγα στα παιδιά μου και στα ανίψια μου ότι εκεί κάποτε πιάναμε καραβίδες, καβούρια, πολλά ψάρια και ότι κολυμπούσαμε όλα τα παιδιά του χωριού ( πρίν ανακαλύψουμε τη θάλασσα ) και νόμιζαν ότι τους έλεγα παραμύθια.

Παρασκευή 14 Μαΐου 2010

ΝΕΟ Δ.Σ. ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΗΠΕΙΡΩΤΩΝ ΛΑΚΚΑΣ ΣΟΥΛΙΟΥ.


ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΗΠΕΙΡΩΤΩΝ ΛΑΚΚΑΣ ΣΟΥΛΙΟΥ
ΑΘΗΝΑ 12/05/2010
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Εκλογή νέου Διοικητικού Συμβουλίου.

Ύστερα από την μαζική εκλογοαπολογιστική συνέλευση που πραγματοποιήθηκε στις 9/5/2010 στα γραφεία της Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας στην Αθήνα, συνήλθε σε σώμα το νέο ΔΣ της Ομοσπονδίας Ηπειρωτών Λάκκας Σούλι με την κάτωθι σύνθεση.

Μπανίκας Γιάννης Πρόεδρος εκπρόσωπος του συλλόγου Μπεστιάς
Μυλωνάς Αθανάσιος πρώτος Αντιπρόεδρος εκπρόσωπος του συλλόγου Κουμαριάς
Θάνος Οδυσσέας δεύτερος Αντιπρόεδρος εκπρόσωπος του συλλόγου Πολυσταφύλου
Δελλής Δημήτριος Γενικός Γραμματέας εκπρόσωπος του συλλόγου Σενίκου
Γιώτης Σωτήρης Ειδικός Γραμματέας εκπρόσωπος του συλλόγου Σερζιανών
Βελέντζα Μαρία Ταμίας εκπρόσωπος του συλλόγου Λίπας
Τσεκούρα Ελένη Αναπληρωτής Ταμίας εκπρόσωπος του συλλόγου Βρυσούλας
Παππάς Ευάγγελος Έφορος Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων εκπρόσωπος του συλλόγου Αλεποχωρίου Μπότσαρη
Μαύρου Ρωξάνη Έφορος Πολιτιστικών Εκδηλώσεων. εκπρόσωπος του συλλόγου Σενίκου
Υφαντή Κλεονίκη Μέλος εκπρόσωπος του συλλόγου Αλεποχωρίου Μπότσαρη
Nτίμερης Λάζαρος Μέλος εκπρόσωπος του συλλόγου

Πέμπτη 13 Μαΐου 2010

ΔΗΜΟΣ ΡΩΜΙΑΣ ΤΩΡΑ


Οι κάτοικοι της Ρωμιάς έχουν να κάνουν δύο προτάσεις:
1) Ο νέος δήμος να ονομασθεί Δήμος Ρωμιάς. ( και στο μέσο της απόστασης Φιλλιππιάδα-Θεσπρωτικό είναι και έχει την συνεκμετάλλευση με τους Κρανιώτες και τους Λελοβίτες του κάμπου της Μαυρής). Εξάλλου η ονομασία Ρωμιά είναι Ελληνικότατη και όχι σλάβικη όπως η ονομασία Ζηρός.
2)Εάν παραμείνει το όνομα Δήμος Ζηρού η έδρα του δήμου δικαιωματικά πρέπει να μεταφερθεί στη Ρωμιά για τον παρακάτω προφανή λόγο. Η μεγαλύτερη παραλίμνια έκταση (συμπεριλαμβανομένων των κτιρίων και του μεγαλύτερου μέρους του δάσους) ανήκουν στο Δ.Δ.Ρωμιάς. Το έτος 1955 παραχωρήθηκε μέρος της έκτασης αυτής από την Κοινότητα Ρωμιάς στην τότε Βασιλική Πρόνοια για την ίδρυση της Παιδόπολης.Όταν σταμάτησε η λειτουργία της παιδόπολης ο Εθνικός Οργανισμός Πρόνοιας επέστρεψε την έκταση που είχε παραχωρηθεί στην κοινότητα Ρωμιάς.Για τον λόγο αυτό λέμε δικαιωματικά το δημαρχείο στη Ρωμιά.

Τρίτη 11 Μαΐου 2010

ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ

Στο κέντρο: Άννα Χρόνη, Αναστ. Πάσχου, Κων/να Πάσχου, Λαμπ. Μάστορα, Νικ. Καραβασίλης, Χρίστος Β. Λιαπάτης, Ευάγ. Ι. Ευθυμίου(κρύβεται από το χέρι του δάσκαλου)

25 Μαρτίου 1974, οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Ρωμιάς τραγουδάνε ένα πατριωτικό τραγούδι εξυμνώντας τους ήρωες της επανάστασης του 1821 υπό την καθοδήγηση του δάσκαλου Χρίστου Καλιαμπάκου

Δευτέρα 10 Μαΐου 2010

Με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας συναντήθηκε η Πανηπειρωτική



Πάντα στην κορυφή της ημερήσιας ατζέντας του Προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου Παπούλια βρίσκεται η Ήπειρος! Γι' αυτό και το πρώτο που ρώτησε - υποδεχόμενος τη νέα διοίκηση της Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας Ελλάδας - ήταν να μάθει «τα νέα από την Ήπειρο»!Ο επανεκλεγείς Πρόεδρος της Π.Σ.Ε., καθηγητής Ιατρικής, Κώστας Αλεξίου του απάντησε ότι «η γενικότερη συγκυρία αναμένεται να έχει και εκεί αντίκτυπο».«Μαθημένα τα βουνά από τα χιόνια», απάντησε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, για να σημειώσει ο κ. Αλεξίου: «Ελπίζω να μας έχει γίνει μάθημα και να υπάρξει μια άλλη νοοτροπία και να επικρατήσουν άλλες πρακτικές. Γιατί σαν λαός και δυνατότητες έχουμε και την υποδομή»

Σάββατο 8 Μαΐου 2010

ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ:Ο Φιλιππιαδιώτης λυρικός που διεύρυνε τους ορίζοντες της γνώσης






Του Χαράλαμπου Γαλιάνδρα Αρτινού
Φωτογραφίες:Κώστα Μπατσής



Όσα κι αν γραφούν για το φιλόλογο, ποιητή, πεζογράφο, δοκιμιογράφο, μεταφραστή αρχαίων λυρικών δημιουργών, κριτικό και ακαδημαϊκό δάσκαλο, Ηπειρώτη Γιάννη Δάλλα θα είναι πολύ λίγα μπροστά στο τεράστια παραγωγικό πνευματικό έργο το οποίο έχει προσφέρει στα γράμματα και την παιδεία.Και τούτο διότι ο Γ. Δάλλας δεν έγραψε, μετέφρασε και δίδαξε απλώς, στη Μέση και Ανώτατη εκπαίδευση, αλλά διαμόρφωσε σύγχρονη λογοτεχνική σκέψη, διεύρυνε τους ορίζοντες της γνώσης, έκανε ευρύτερα γνωστό το λυρισμό, τη λυρική ποίηση και έκφραση των αρχαίων δημιουργών και άνοιξε μονοπάτια ευρύτερης ερμηνείας και κατανόησης στους σύγχρονους ανθρώπους του πνεύματος.Άριστος μελετητής, γνώστης και εκφραστής της λυρικής δημιουργίας αρχαίων, αλλά και σύγχρονων ποιητών, μεταξύ των οποίων και οι Κάλβος, Βάρναλης, Καβάφης, Πεντζίκης, Φιλύρας, Οικονόμου, Θεοτόκης, Σολωμός, Άγρας, διαμόρφωσε εθνικές συνειδήσεις γύρω από ιστορικά πρόσωπα και την πραγματική ζωή, κάνοντας ευρύτερα γνωστά επίμαχα τμήματα της ιστορίας.Με τη στέρεα οργανωσιά του φιλόλογου και του οραματιστή καυτηρίασε με οξύ και αιχμηρό λόγο την κατάρρευση των αξιών και την εκποίηση των οραμάτων. Με ώριμη, θαρραλέα και τίμια σκέψη κράτησε όρθια στάση σε όλη τη ζωή του και επί 65 και πλέον έτη η φωνή του ακούγεται μεγαλοπρεπής και επικριτική, συγχρόνως όμως περίτεχνη.Περίπτωση σπάνια, ή και μοναδική, ολοκληρωμένου ανθρώπου, εμπνευσμένου νεοελληνιστή που τίμησε, κόσμησε και ενέπνευσε με την εργασία και το πάθος του τις νεότερες γενιές και ανύψωσε την ελληνική γραμματεία, ανεβάζοντας τον πήχυ της διδασκαλίας και της μόρφωσης πολύ ψηλά.Πρωτοπόρησε στην πνευματική ζωή των Ιωαννίνων και από την «Ενδοχώρα» άπλωσε τα φτερά του πνεύματος και αγκάλιασε όλη την Ήπειρο, την Ελλάδα, την αλλοδαπή, στην οποία μεταφράστηκαν έργα του σε πολλές γλώσσες.Αυτός είναι με λίγες λέξεις ο εκ Φιλιππιάδας Πρεβέζης ορμώμενος Γιάννης Δάλλας, την προσωπικότητα, το έργο και την ανεκτίμητη προσφορά του στα γράμματα τίμησε η Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Ελλάδας (ΠΣΕ) σε πανηγυρική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα της Παλαιάς Βουλής, στην Αθήνα. Κατά τη διάρκεια της οποίας του απενεμήθη τιμητική πλακέτα, την οποία φιλοτέχνησε ο καθηγητής της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ), Γιαννιώτης γλύπτης και ιδρυτής του ομώνυμου Σύγχρονου Μουσείου Τέχνης στο Ελληνικό, Θόδωρος Παπαγιάννης.Τους παρευρεθέντες καλωσόρισε ο γενικός γραμματέας της Πανηπειρωτικής κ. Ιπποκράτης Κατσένης, ενώ για την προσωπικότητα και την εργογραφία του τιμώμενου μίλησε ο πρόεδρος της ΠΣΕ κ. Κώστας Αλεξίου.Χαιρετισμό απηύθυνε ο κ. Αθανάσιος Αγγέλου, κοσμήτορας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, το οποίο σε συνεργασία με την Πανηπειρωτική διοργανώνουν τις «Δράσεις Πολιτισμού», που στόχο έχουν την παρουσίαση και ανάδειξη του έργου σύγχρονων Ηπειρωτών δημιουργούν που διακρίνονται στα γράμματα, τις τέχνες, τις επιστήμες.Το ποιητικό έργο του Γ. Δάλλα παρουσίασε ο ποιητής κ. Στέλιος Μαφρέδας, το μεταφραστικό ο ποιητής, μεταφραστής και κριτικός κ. Γιώργος Μπλάνας και τη δοκιμιογραφία και κριτική ο νεοελληνιστής αναπληρωτής καθηγητής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Τάκης Καγιαλής. Και όλοι τους είπαν πολλά. Πάρα πολλά και ωραία, όπως ωραία εποίησε ο Γιάννης Δάλλας, αποδίδοντας τους προσήκοντες σ΄αυτόν επαίνους.Στα διαλλείματα ενδιαμέσου των ομιλιών ο Γ. Δάλλας διάβασε κατασυγκινημένος αντιπροσωπευτικά κείμενα και ποιήματα εμπνευσμένα από τη γενέθλια γη, τα Γιάννινα, την πολυτραγουδισμένη και ποικιλοτρόπως δοκιμασμένη ηρωική Ήπειρο, τους ανθρώπους και τη φύση της, αλλά και την άνυδρη Αθήνα, από την οποία όπως έγραψε. «Κάνοντας βάρκα τα μαύρα μου χειρόγραφα, έβαλα πλώρη για τη δόλια μου πατρίδα». Επίσης προβλήθηκε μαγνητοσκοπημένη απαγγελία ποιημάτων από τον ίδιο, με φόντο τη Στοά του Αττάλου, την οποία επιμελήθηκε ο καλός πατριώτης κ. Ναπολέων Ροντογιάννης.Τη συζήτηση της εκδήλωσης, που πραγματοποιήθηκε χάρη στη ευγενική χορηγία των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα, συντόνιζε η επ. καθηγήτρια του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Γεωργία Λαδογιάννη, η οποία μετά από σύντομη εγκωμιαστική αναφορά στο μεγάλο διδάσκαλο Γ. Δάλλα, ευχαρίστησε τους συντελεστές και τους παρευρισκόμενους, οι οποίοι με την εκάστοτε παρουσία τους τιμούν την ηπειρώτικη διανόηση και απένειμε τα προσήκοντα εύσημα στη διοίκηση της Πανηπειρωτικής, η οποία με το έργο της φέρνει κοντά και αναδεικνύει πολύ σπουδαίους φιλολόγους, ποιητές και συγγραφείς, ανθρώπους των γραμμάτων και των εικαστικών τεχνών.

Παρασκευή 7 Μαΐου 2010

ΕΡΩΤΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ

Τόπο αλλάζουνε πολλοί
για λόγους διαφόρους
άλλοι την τύχη τους να βρουν
κι άλλοι χρωστάνε φόρους.
.
Ή για να αποφύγουνε
δικτάτορες δυνάστες
είτε για μια μπουκιά ψωμί
πηδούν συνόρων φράχτες.
.
Άλλοι οδεύουν νόμιμα
κάποιοι ως κοσμοπολίτες
μα οι πολλοί λαθρόβιοι,
παράνομοι πολίτες.
.
Μα υπάρχουν κάποιοι που η ορμή
του έρωτα τους παίρνει
μία μοιραία γι’ αυτούς γυνή
σε άλλη γη τους φέρνει.
.
Όσοι λοιπόν πιαστήκαμε
αιχμάλωτοι από δαύτες
μας λένε οι άλλοι σήμερα
ερωτομετανάστες.
.Από τη συλλογή ¨Ωδαι τοις ηττημενοις¨ του ΑΡΗ ΜΠΙΤΣΙΩΡΗ

Υ.Γ. Αφιερωμένο εξαιρετικά σε όλες τις νύφες και τους γαμπρούς της Ρωμιάς και σε όλους εμάς τους Ρωμιώτες που "προσκυνήσαμε" σε άλλους τόπους.

Πέμπτη 6 Μαΐου 2010

Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Ελλάδος: Ψήφισμα για τα μέτρα

Σε ολομέλεια το Δ.Σ. της ΠΣΕ την Τρίτη 4-5-10 μπροστά στα νέα σκληρά και αντιλαϊκά κυβερνητικά μέτρα, προκειμένου η χώρα να αποφύγει τη χρεοκοπία, μετά από συζήτηση ομόφωνα αποφάσισε:
Ø Συμπαρίσταται και συμμετέχει στη γενική παλλαϊκή αγανάκτηση και κατακραυγή απέναντι στα μέτρα αυτά μιας και κατά ομολογία της ίδιας της Κυβέρνησης, είναι άδικα και ιδιαίτερα πλήττουν τους μη έχοντες και εν γένει τα λαϊκά στρώματα.
Ø Θεωρεί πως η κατρακύλα αυτή της χώρας είναι απόρροια τραγικών πολιτικών που εξέθρεψαν τη συναλλαγή, τη μίζα, τη φοροκλοπή, τη διαφθορά και την εξάρτηση.Για τούτο απαιτεί:
1. Άμεση άρση αυτών των μέτρων που οδηγούν σε περαιτέρω ένδεια του λαού μας και σε εργασιακό μεσαίωνα, για δε εμάς τους Ηπειρώτες της διασποράς, επιπλέον στην οριστική απομάκρυνση και αποκοπή από τις πατρογονικές μας εστίες.
2. Απαιτεί μετακύλιση του βάρους σ’ όσους έχουν και κατέχουν και ιδιαίτερα σ’ εκείνους οι οποίοι εκμεταλλευόμενοι την ανοχή των πολιτικών και σ’ όσους παράνομα και ανενδοίαστα πλούτησαν και οδήγησαν την χώρα στη χρεοκοπία.
3. Απαιτεί επίσης όχι μόνο αλλαγή πολιτικής και συμπεριφοράς των κυβερνόντων, αλλά και τη δημόσια ηθική, πολιτική και ποινική καταδίκη των όσων εγκλημάτησαν. Επιτέλους κάποιος πρέπει να πληρώσει για το κατάντημα αυτό της χώρας

Τετάρτη 5 Μαΐου 2010

ΓΙΑΤΙ ; ΓΙΑΤΙ ...ΓΙΑΤΙ.


Ζω και εργάζομαι στην Αθήνα τα τελευταία 22 χρόνια. Όπως κάθε εργαζόμενος άνθρωπος που σέβεται τον εαυτό του και παλεύει για ένα καλύτερο αύριο των παιδιών του συμμετέχω πάντα σε όλες τις απεργειακές κινητοποιήσεις που προκηρύσσει η Γ.Σ.Ε.Ε. Σαν τη σημερινή πορεία είχαμε να δούμε από το Μάη του 2001 ενάντια στον ασφαλιστικό νόμο του Γιαννίτση.
Σήμερα όμως είχαμε τις μεγαλύτερες διαμαρτυρίες και γιουχαΐσματα εναντίον του προέδρου της Γ.Σ.Ε.Ε. Ο όγκος της πορείας καλός και ο παλμός της στην αρχή της ικανοποιητικός. Ανεβαίνοντας την Σταδίου συνάντησα φίλους χωριανούς και συνδημότες ( μέλη και ψηφοφόροι του ΠΑ.ΣΟ.Κ. ), που κατέβαιναν για πρώτη φορά στους δρόμους μετά από 30 χρόνια στο μεροκάματο. Εκείνη τη στιγμή είπα ότι αυτός ο αγώνας δεν θα πάει χαμένος και κάπου θα μας βγεί σε καλό. Πλησιάζοντας προς την πλατεία Συντάγματος η ατμόσφαιρα μύριζε "μπαρούτι". Ο κόσμος αντίθετα με άλλες φορές δεν αραίωνε και ο παλμός γινότανε πολύ έντονος. Άκουσα από ανθρωπους "νυκοκυραίους" το σύνθημα: ΝΑ ΚΑΕΙ , ΝΑ ΚΑΕΙ ΤΟ ΜΠ....ΛΟ Η ΒΟΥΛΗ.
Μπροστά στο μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη γίνονται τα πρώτα επεισόδια και πέφτουν τα πρώτα δακρυγόνα. Σκορπίζουμε και δίνουμε ραντεβού στην πλατεία Μητροπόλεως. Πρίν ξαναβρεθούμε όλοι, έρχεται η πρώτη πληροφορία για τρείς νεκρούς. Γυρίζουμε και κατευθυνόμαστε προς την Σταδίου. Η ατμόσφαιρα έχει γεμίσει καπνούς και η κατάσταση έχει γίνει ανυπόφορη. Τα άσχημα νέα κυκλοφορούν πολύ γρήγορα και η οργή ξεχυλίζει για τον άδικο χαμό των τριών εργαζομένων συνανθρώπων μας. Ένα μεγάλο ΓΙΑΤΙ αρχίζει να πλανάται, ΓΙΑΤΙ να πάνε χαμένοι για άλλη μια φορά οι αγώνες των εργαζομένων, ΓΙΑΤΙ να πεθάνουν τρείς νέοι άνθρωποι, ΓΙΑΤΙ αυτοί οι λίγοι που δεν έχουν εργασθεί ποτέ τους να αμαυρώνουν και να βάζουν σε δεύτερη μοίρα τα δίκαια αιτηματά μας. Σκορπίσαμε και φύγαμε με την θλίψη και την απογοήτευση ζωγραφισμένη στα πρόσωπά μας που και πάλι ο σκοπός τους επετεύχθη και η επικαιρότητα θα στραφεί αλλού και όχι στα σκληρά οικονομικά μετρα που γονατίζουν τον Έλληνα εργαζόμενο.

ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ


Στα δυτικά του χωριού μας βρίσκεται αυτό το εξωκκλήσι των Αγίων Αναργύρων (Κοσμά και Δαμιανού). Γιορτάζει στις 1 Ιουλίου και κάθε χρόνο το επισκέπτονται πολλοί προσκυνητές από την γύρω περιοχή. Το επισκεφτήκαμε τελευταία και χαρήκαμε, διότι το βρήκαμε παρά πολύ καλά συντηρημένο , τόσο στους εσωτερικούς όσο και στους εξωτερικούς χώρους.